برگزاری اجتماعات مذهبی در بحران کرونا بی احتیاطی یا نیاز مذهبی؟

رئیس شورای هیئات مذهبی تبریز گفت: مراسم عزاداری خیابانی تعدادی از افراد در سنگفرش تبریز و برخی محلات تبریز بدون مجوز و خودسرانه بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، این روزها که آمار‌ مبتلایان به ویروس کرونا در استان آذربایجان شرقی رو به افزایش است  و در ایامی که به دلیل شیوع ویروس کرونا همه اماکن مذهبی از جمله مسجدها و حرم‌های معصومین(ع) برای سلامت مردم بسته شده و از برگزاری هرگونه تجمع اعمّ از نماز جمعه و هیئت و... جلوگیری می‌شود و حتی مجلس انس با قرآن مقام معظم رهبری هم به صورت مجازی برگزار شد، متاسفانه دستجات عزاداری در تبریز در سالروز شهادت حضرت علی (ع) بدون رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد و تصاویر آن هم در فضای مجازی منتشر شد.

در این خصوص حجت الاسلام هادی رئیس شورای هیئات مذهبی تبریز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، گفت: مراسم عزاداری خیابانی تعدادی از افراد در سنگفرش تبریز و برخی محلات تبریز بدون مجوز و خودسرانه بود.

او افزود: این مراسم بدون داشتن مجوز های لازم برگزار شده و اصلا از هیچ نهاد ذی ربط مجوزی برای برگزاری عزاداری خیابانی اخذ نشده است.

 رئیس شورای هیئات مذهبی تبریز گفت: این افراد به صورت خودسرانه این مراسم را برگزار کرده اند و ما موضوع را به نهادهای امنیتی گزارش کرده ایم.

حجت الاسلام هادی افزود: بلافاصله بعد اطلاع از این موضوع مجوز این دستجات اخذ شد و تا اطلاع ثانوی اجازه فعالیت نخواهند داشت.

او گفت: مسئولان هیئتهای مذهبی  با ابراز ندامت و پشیمانی از مردم عذرخواهی کردند.

شایان ذکر است شورای هیئات مذهبی تبریز در خصوص ادامه فعالیت این دستجات تصمیم گیری خواهد کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار