فالح الفیاض: ساختار جدید الحشدالشعبی به زودی اعلام خواهد شد

ریاست الحشدالشعبی عراق با اشاره به اهتمام مرجعیت به این سازمان اعلام کرد درباره ساختار جدید نیروهای مردمی توافقی صورت گرفته است و به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشدالشعبى و رئیس فراکسیون عطاء در گفتگویى تلویزیونى گفت درباره ساختار جدید این سازمان توافقی صورت گرفته است.

او اعلام کرد: درخصوص ساختار جدید الحشدالشعبى به توافق رسیدیم و در روزهاى آینده اجرایى خواهد شد.

رئیس سازمان الحشدالشعبى گفت: مرجعیت دینى عراق ملاحظات و نکاتى در خصوص الحشدالشعبى بیان داشته است و ما به این ملاحظات و نکات گوش خواهیم داد. مرجعیت عالى عراق از الحشدالشعبى خواسته است که داراى نظم و انضباط باشد.

فالح الفیاض افزود: مرجعیت دینى عراق خود و تمامى طرف‌ها و فرماندهان حشد را به اهتمام ورزیدن به الحشدالشعبى فراخوانده است.

وی با تاکید بر اینکه الحشدالشعبى نهادى نیست که از قانون و پارلمان سرپیچی کند، گفت: الحشدالشعبى نیازمند به آغوش گرفته شدن از طرف مقامات و سیاسیون است و این موضوع با اتهامات و نسبت دادن خیانت به مسئولین آن ممکن نیست.

ریاست نیروهای مردمی عراق درباره ساختار جدید نیرو‌ها در این سازمان اعلام کرد: در ساختار جدید الحشدالشعبى منصبى به نام نائب رئیس دیگر وجود نخواهد داشت. «ابوفدک المحمداوى» نائب رئیس موقت است، تعیین ایشان فقط براى پیش بردن امور ادارى و عادى مى باشد و ایشان هنوز حکمى از طرف دفتر نخست وزیرى دریافت نکرده‌اند.

وی گفت: نیروهاى عتبات از الحشدالشعبى خارج نشده اند بلکه رتبه بندى و سازمان‌بندى ادارى ویژه اى براى آن‌ها در نظر گرفته شده است.

فالح الفیاض افزود: تعیین رئیس ستاد الحشدالشعبى از اختیارات فرمانده کل نیروهاى مسلح (نخست وزیر عراق) است و حقوق نیروهاى حشد طبق قوانین نظامى عراق پرداخت خواهد شد.

وی در این گفتگوی تلویزیونی  به بازدید مصطفی الکاظمى، نخست وزیر جدید عراق از مقر سازمان و دیدار با مقامات آن اشاره کرد، این اقدام را جلوه‌اى از ایجاد وحدت بین نیروهاى الحشد الشعبى برشمرد و گفت: از دیدار ایشان و سخنانی که درباره نیرو‌های مردمی گفتند، خوشنودیم.

فالح الفیاض در پایان به مسئله ترور و شهادت ابو مهدی المهندس، نائب رئیس الحشدالشعبی پرداخت و گفت: ترور ایشان به دست آمریکا صحنه امنیتی عراق را متشنج کرد چرا که ابو مهدی المهندس شخصیتی تکرار نشدنی و از فرماندهان تاریخی است که شرایط و تجربه طولانی وی را سرآمد کرده بود.

رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق پیش از این هم از شبکه سعودی «ام‌بی‌سی» به علت توهین به شخصیت ابو مهدی المهندس، فرمانده پیروزی و شهید جاودان عراق شکایت کرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار