مدیر عامل آب منطقه ای اردبیل:

۵۲ درصد از حجم سد‌های استان اردبیل پر شده است

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: ۵۲ درصد از حجم ذخیره آب در سد‌های استان اردبیل پر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عباس جنگی مرنی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در اولین جلسه شورای حفاظت منابع، مجاری و تاسیسات آبی استان با اشاره به حجم ذخیره‌ای ۹ سد تاثیرگذار استان گفت: در حال حاضر ۵۲ درصد از حجم این سد‌ها پر است و نسبت به مدیریت آب ذخیره شده در سد‌ها برنامه ریزی لازم بعمل آمده است.

او با اشاره به اینکه از نظر ظرفیت ذخیره سد‌های استان وضعیت مناسبی داریم، تصریح کرد: مجموع حجم سد‌های استان ۳۱۳ میلیون مترمکعب است که حجم پرشدگی این سد‌ها تا بحال ۱۶۲ میلیون متر مکعب می‌باشد که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۶۰ میلیون مترمکعب بود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل با اشاره به بارندگی‌های مناسب در طی ماه‌های اخیر اظهار داشت: تاکنون طبق آمار ثبت شده در ایستگاه‌های باران سنجی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بطور میانگین ۲۶۸ میلی متر در استان بارندگی اتفاق افتاده است.

جنگی مرنی لزوم صرفه جویی در منابع آب در بخش‌های مختلف را یادآور شد و افزود: توجه به برنامه‌های فرهنگ سازی در بخش‌های مختلف مصرف آب می‌تواند در فصول گرم سال مثمرثمر واقع شود.

او در ادامه رعایت الگوی کشت و اصلاح روش آبیاری در بخش کشاورزی را یادآور شد و گفت: بحث آب قابل برنامه ریزی در بخش کشاورزی در برنامه سازگاری با کم آبی استان باید مدنظر قرار گیرد.

فرزاد قلندری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل نیز در این جلسه گفت: با توجه به فرا رسیدن فصول گرم لازم است در مدیریت مصرف منابع آب در بخش‌های مختلف کشاورزی و شرب و صنعت صرفه جویی لازم بعمل آید.

او تصریح کرد: بحث سازگاری با کم آبی که توسط وزارت نیرو مطرح شده است، خیلی بحث مهم و اساسی است که کلیه دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌های خود را با این برنامه تطبیق دهند تا در مصرف آب مشکل نداشته باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.