مراقب بیماری خطرناک تب کنگو باشید

بیماری تب خونریزی دهنده کنگو بیماری خطرناک و شایع در فصل گرما است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بیماری خطرناک و مشترک بین انسان و دام است که در فصل گرم شیوع پیدا می‌کند.

این بیماری از طریق گزش کنه‌های بدن دام آلوده به سایر دام‌ها منتقل شده از طریق تماس با دام و گوشت و یا ترشحات دام آلوده به انسان منتقل می‌شود.

احسان شانقی مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اشاره به اینکه با توجه به فرارسیدن فصل گرما و افزایش فعالیت کنه‌ها، احتمال شیوع این بیماری مشترک وجود دارد از مردم خواست با رعایت اصول پیشگیری این بیماری را جدی بگیرند.

شانقی افزود: برای پیشگیری از شیوع بیماری تب کنگو دامداران باید نسبت به سمپاشی جایگاه و بدن دام‌ها خود اقدام کنند؛ کشتارگاه‌های دام هم باید با نگهداری گوشت‌های کشتار شده بین ۲۴ ساعت در سردخانه از شیوع احتمالی جلوگیری کنند.

او با بیان اینکه این بیماری ممکن است هیچ علامتی در دام نداشته باشد اضافه کرد: رعایت بهداشت فردی هنگام تماس با دام، گوشت و آلایش دامی و پرهیز از کشتار دام خارج از کشتارگاه از دیگر موارد جلوگیری از شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی به مردم توصیه کرد: به هیچ عنوان دام را خارج از کشتارگاه ذبح نکنند و گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و قصابی‌های زیر نظارت دامپزشکی هستند تهیه کنند و گوشت خریداری شده را به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه قرار دهند تا در صورت آلوده بودن از انتقال بیماری جلوگیری شود.

او از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی و کشتار دام خارج از کشتارگاه، موضوع را از طزیق شماره تلفن ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی را در جریان بگذارند.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: هواشناسی مرکزی ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.