اصول زیست محیطی در طرح‌های توسعەای استان مورد توجە قرار می‌گیرد

استاندار کردستان تاکید کرد کە در اجرای طرح‌های توسعەای و بهرەبرداری از معادن استان اصول و دستورالعمل‌های زیست محیطی مورد توجە قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،بهمن مرادنیا در نشست با انجمن‌های غیر دولتی و مردم نهاد زیست محیطی استان کردستان با بیان اینکه محیط زیست متعلق به همه است و برای حفظ آن هر اقدامی را انجام می‌دهیم، گفت:درطرح‌های که در استان اجرایی می‌شود حفظ محیط زیست و زیستگاه‌های طبیعی در اولویت قرار دارد.

او با بیان اینکه گا‌ها در استان شاهد انتقاد‌هایی نسبت به توسعه معادن هستیم، عنوان کرد: در کشور و در همه جای جهان معادن مورد بهره برداری قرار می‌گیرند، ولی باید توجه کرد که این بهره برداری‌ها منجر به تخریب محیط زیست نشود.

مرادنیا با اشاره به معدن طلای سقز و انتقاد‌ها در خصوص مشکلات زیست محیطی آن گفت: نزدیک به دوسال است مسئله طلای سقز در دستور کار است و بهره بردار موظف شده است که نظر محیط زیست را کاملا تامین کند.

او افزود: چیزی مهمتر از حفظ سلامت مردم وجود ندارد و ما هرگز حاضر به زیر پا گذاشتن اصول نیستیم.

استاندار کردستان ضمن قدردانی و تقدیر از تلاش فعالان محیط زیست استان گفت؛ برگزاری این جلسات می‌تواند منجر به رفع برخی ابهامات شود و زمینه بیشتر همفکری میان دولت و مردم را فراهم کند.

وی یکی دیگر از مشکلات استان وجود پدیده شوم زمین خواری و دست اندازی به عرصه‌های ملی ذکر کرد و گفت: سال گذشته نقشه هوایی بخش‌هایی از استان تهیه شده و امسال نیز تلاش می‌کنیم بخش دیگری از کار انجام شود.

مرادنیا اضافه کرد؛ متاسفانه در اجرای برخی طرح‌ها با مشکل معارض روبرو می‌شویم، در حالیکه آن زمین‌ها در اصل متعلق به منابع طبیعی است.

استاندار کردستان همچنین آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی و جنگل‌ها را از دیگر مشکلات پیش روی محیط زیست عنوان کرد و گفت: در سال است که اعتبارات خوبی برای خرید تجهیزات مهار آتش در اختیار منابع طبیعی قرار می‌گیرد و امیدواریم با بهره گیری از آن تجهیزات شاهد کمترین آتش سوزی در محیط زیست و جنگل‌های استان باشیم.

مرادنیا در پایان توجه به جنگل کاری و اقدام عملی در این راستا را حایز اهمیت دانست و افزود: در دو سال گذشته ٨۰ هکتار درختکاری در استان انجام شده و امسال نیز در صددیم ورودی شهر‌ها را نیز درختکاری کنیم که کمک شایانی به زیبایی و حفظ محیط‌زیست خواهد کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.