آیین گرامیداشت شهدای حادثه ناوچه کنارک برگزار شد + تصاویر

آیین گرامیداشت یادواره ۱۹ شهید حادثه ناوچه کنارک، صبح امروز در مرکز فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقر العلوم (ع) نداجا در رشت برگزار شد.

به گزارش  حوزه  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین گرامیداشت یادواره ۱۹ شهید حادثه ناوچه کنارک، صبح امروز با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان، امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری، خانواده‌های معظم شهدا و همرزمان شهدای والامقام در مرکز فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقر العلوم (ع) نداجا در رشت برگزار شد.

آیین گرامیداشت شهدای ناوچه کنارک در رشت برگزار شد + تصاویر

حجت الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در این مراسم گفت: این شهدا جان خود را بر کف دست گرفته و در آستانه شب لیالی قدر هرچه در طبق اخلاص داشتند، تقدیم کردند.

او افزود: شهادت مردان بزرگ دریادل و غم از دست دادن این عزیزان، تمام خانواده نیروی دریایی بلکه از همه مهمتر ملت قهرمان و شهید پرور ایران اسلامی را داغدار و به سوگ نشاند.

آیین گرامیداشت شهدای ناوچه کنارک در رشت برگزار شد + تصاویر

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، با اشاره به اینکه اجر و قرب شهدا بسیار بالاست، گفت: شهادت این کبوتران خونین بال بخاطر ایمان به خدا، تعهد و پاسداری در عرصه سربازی ولایت و حفاظت از مرز‌های آبی کشور بوده است.

حجت الاسلام سعید مهدوی تصریح کرد: دشمنان کوردل این آب و خاک بدانند که هنوز خون غیرت، صلابت و عزت آفرینی در رگ‌های نسل‌های پس از انقلاب جریان دارد.

آیین گرامیداشت شهدای ناوچه کنارک در رشت برگزار شد + تصاویر

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدا و با اشاره به اینکه روحیه و ترویج شهادت همچنان در نسل جوان جریان دارد، اظهار کرد: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری، مرگ پایان راه همه انسان‌ها است و خوشا به حال آن‌ها که خداوند آنان را برمی‌گزیند و شهادت نصیب‌شان می‌شود و امیدواریم که خداوند به همه خدمتگزاران نظام اسلامی همواره توفیق خدمتگزاری و شهادت عنایت کند.

امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری خاطرنشان کرد: ایستادگی، گذشت و ایثار همواره لازمه رسیدن به عزت و افتخار است و باعث می‌شود تا شاهد ایجاد محیطی امن برای سایر حوزه‌های علمی، اقتصادی و سیاسی باشیم و به روح مطهر همه شهدای انقلاب، دفاع مقدس، نیرو‌های مسلح و همچنین به روح شهدای رمضان حادثه کنارک درود می‌فرستیم.

آیین گرامیداشت شهدای ناوچه کنارک در رشت برگزار شد + تصاویر

او با اشاره به برخی خصوصیات اخلاقی شهدای حادثه کنارک گفت: یکی از شهدا قهرمان غواصی ارتش‌های جهان شده بود و یکی دیگر از این عزیزان درگذشته در جبهه مدافعان حرم حضور داشت و بسیاری از آنان در همین مکان مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا کسب علم کرده و آموزش دیدند و در حادثه ناوچه کنارک به شهادت رسیدند.

گفتنی است شناور پشتیبانی سبک کنارک عصر روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه حین انجام تمرین دریایی تعدادی از شناور‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک و چابهار دچار حادثه شد و در این حادثه ۱۹ تن از دریادلان نیروی دریایی ارتش به فیض شهادت نائل آمدند و تعدادی نیز مجروح شدند.

انتهای پیاک/

برچسب ها: ارتش ، ناوچه کنارک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پيمان الف
۱۹:۰۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
مراسم تشييع پيكر شهدا را ديديم حالا هم تصاوير مراسم بزرگداشت را ميبينيم. خواسته بودند منتظر اعلام رسمى علت حادثه باشيم و از هرگونه گمان زنى خوددارى كنيم كه اطاعت كرديم ولى نفهميديم چى شد؟
آخرین اخبار