سارال کردستان تلفیقی از بهار و زمستان در یک قاب + تصاویر

اگر از آن دسته افرادی هستید که هم به طبیعت و طبیعت گردی و هم به دیدن آثار باستانی و تاریخی رغبت دارید، منطقه سارال کردستان می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سارال در فصل بهار از همه آنچه که از زیبایی بی حدوحصری برخوردار است به طرز عجیبی رونمایی می‌کند، هرچند که ناگفته نماند کم نیستند گردشگرانی که در فصول مختلف سال به این منطقه سفر کرده و از زیبایی‌های بی‌نظیر این منطقه دیدن می‌کنند؛ اما زبان از توصیف زیبایی‌های این منطقه در فصل بهار به راستی قاصر است.

هرچند که بهار شروع شده و طبیعت جانی دوباره گرفته است، اما هنوز می‌توان تلفیقی از فصل بهار و زمستان را در یک قاب دید.

وصف زیبایی‌های دشت لاله سرخ سارال در اردیبهشت ماه در زبان نمی‌گنجد و باید زیبایی‌های این بهشت برین را با چشم سر دید و با چشم دل لذت آن را به وجود خود تزریق کرد.

با گرم‌تر شدن هوا و شروع آب شدن برف‌ها چشمه‌ها از دل خاک سربرمی‌آورند و چشمه‌سار‌ها به جوش و خروش درمی‌آیند و موسیقی دلنوازی را در منطقه زیبای سارال طنین انداز می‌کند.

سارال این بهشت برین کردستان در تمام فصول سال شاهد گذر کوهنوردان و رهگذرانی است که به قصد دیدن و صعود به کوه‌های چهل‌چشمه از آنجا می‌گذرند.

نسیم خنک سرد بهاری و صدای دلنواز طبیعت و خروش چشمه‌ها روح هر آدمی را غرق در لذت کرده و حس خوب زندگی را به وجود آدمی هدیه می‌کند.

منطقه سارال کردستان منبع اصلی گیاهان خوراکی و دارویی همچون پیچک، خوژه، هفت توقه، ریواس، پسل، کنیوال و تورشکه است که مورد استفاده مردم محلی و گردشگرانی که به این ناحیه می‌آیند قرار می‌گیرد.

همچنین افرادی که به تاریخ و دیدن آثار باستانی علاقه وافر دارند می‌توانند در کنار این همه منظره سرسبز و چشم‌نواز از قلعه تاریخی بارام (بهرام) و تپه افراسیاب که از آثار تاریخی به جا مانده از سده چهارم هجری هستند دیدن نمایند.

نقاشی‌های صخره‌ای با تصاویری از اسب و سوارکار، آهو، گوزن در این منطقه حاکی از آن است که این منطقه در دیرزمان پناهگاه شکارچیان و زیستگاه بزکوهی، گوزن و آهو بوده است.

منطقه سارال یکی از مناطق بومگردی (اکوتوریستی) استان است که در غرب دیواندره واقع شده و یکی از سه بخش زیبای شهرستان دیواندره است که با جمعیتی نزدیک به ۱۲هزار نفر و ۴۹ روستا حدود ۳۰ درصد از مساحت دیواندره را تشکیل داده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار