شورای شهر در انتخاب شهردار بوشهر شاخص‌های لازم را مد نظر داشته باشد

مدیر کل دفتر شهری و شورا‌های استانداری بوشهر گفت: شورای شهر باید در انتخاب شهردار بندر بوشهر شاخص‌های عمومی، اجرایی و تخصصی افراد را مدنظر داشته باشد.

شورای شهر در انتخاب شهردار بوشهر شاخص‌های لازم را مد نظر داشته باشدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمید بردستانی مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر با اشاره به روند انتخاب شهردار مرکز استان  بیان کرد: شورای شهر باید در انتخاب شهردار بندر بوشهر به عنوان مرکز استان شاخص های عمومی، اجرایی و تخصصی افراد را مدنظر داشته باشد.

او افزود: به استناد آیین نامه شرایط احراز تصدی سمت شهردار ابلاغی دی ماه سال ۹۷ هیات محترم دولت برای شهرهای از ۲۰۰ تا ۵۰۰هزار نفر جمعیت، شهردار انتخابی باید ۷ سال سابقه مدیریت میانی داشته باشد.

مدیر کل دفتر شهری استانداری بوشهر عنوان کرد: منظور از مدیریت میانی سطوح مندرج در مصوبه سال ۹۵ شورای عالی اداری است.

بردستانی در تشریح بودجه شهرداری بوشهر گفت: بودجه سال ۹۸ شهرداری بوشهر ۲۱۲۰ میلیارد ریال بوده که ۱۵۴۰ میلیارد ریال آن از محل واریزی مالیات بر ارزش افزوده محقق شده است.

او بیان کرد: این بودجه در سال ۹۹ به ۲۹۹۰ میلیارد ریال افزایش یافته و شورای شهر و شهرداری برای تحقق آن باید زمان را از دست ندهند.

مدیر کل دفتر شهری استانداری بوشهر یادآور شد: شهر بوشهر در ۳ سال دوره پنجم شورا از سال ۹۶ تا کنون با ۳ سرپرست و ۲ شهردار مدیریت شده و این موضوع در روند اجرای برنامه‌های کلان مدیریت شهری تاثیر خوبی نداشته است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.