معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی خبر داد؛

پهلوگیری همزمان ۸ کشتی در بندر چابهار برای اولین بار

ابراهیمی گفت: از هفته گذشته برای اولین بار، ۸ عملیات پهلودهی کشتی با طول بیش از ۲۰۰ متر در یک روز در بندر چابهار انجام شد.

پهلوگیری همزمان ۸ کشتی در بندر چابهار برای اولین باربه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  سازمان بنادر و دریانوردی، سیدحسین ابراهیمی درباره پهلوگیری کشتی‌ها در بندر چابهار، تصریح کرد: از هفته گذشته برای اولین بار ۸ عملیات دریایی شامل جداسازی و پهلودهی کشتی با طول بیش از ۲۰۰ متر در یک روز در این بندر محقق شد، این مهم سبب شده است بهره برداری همزمان از هر ۵ اسکله بندر شهید بهشتی وارد دومین هفته خود شود.

به گفته ابراهیمی، بندر چابهار با بهره مندی از ۳۰ دستگاه استراتژیک از نظر تجهیزات یکی از بنادر مدرن کشور است، این تجهیزات در رشد عملیات تخلیه و بارگیری، صادرات و واردات در این بندر نقش بسزایی داشته است.

او تصریح کرد: با رونق صادرات و واردات کالا از این بندر استراتژیک، ترافیک دریایی هم رشد روز افزونی پیدا کرده است، به گونه‌ای که در هفته گذشته شاهد تخلیه و بارگیری همزمان ۶ کشتی آن هم در روز‌هایی که کرونا همه جهان را تحت تأثیر قرار داده است، در بندر چابهار بودیم.


بیشتر بخوانید: تعامل سازمان بنادر و راه آهن برای توسعه حمل و نقل چند وجهی در بندر شهید رجایی


معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بیان کرد: با توجه به افزایش ترافیک دریایی، ارتقای امنیت حوضچه، آبراه و کانال‌های دسترسی بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری یکی از اولویت‌های این اداره کل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار