موزه‌های استان اردبیل ۶ رتبه برتر بین المللی ایکوم را کسب کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: موزه‌های استان اردبیل از طرف مجموعه بین المللی ایکوم ۶ رتبه برتر کسب کرده بود و ۸ رتبه حائز تقدیر به دست آورده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا امسال بازدید مجازی از موزه‌های استان اردبیل هدفگذاری شده است.

او با اشاره به افزایش ۳۹ درصدی تعداد بازدیدکنندگان حقیقی از موزه‌های استان اردبیل بیان کرد: در سال ۹۷ تعداد ۲۹۳ هزار بازدید از موزه‌های استان به ثبت رسید که این میزان پارسال به ۴۰۸ هزار مورد افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: پارسال میزان بازدید گردشگران خارجی نیز با رشد چشمگیر ۸۴ درصدی از موزه‌های استان مواجه شده است، به طوری که میزان بازدید این گردشگران از موزه‌های استان از تعداد ۶ هزار و ۸۴۰ مورد در سال ۹۷ به ۱۲ هزار و ۵۶۰ نفر در سال ۹۸ افزایش یافته است و توانستیم در این حوزه رتبه برتر کشوری را کسب کنیم.

فلاحی از افزایش تعداد موزه‌های استان در سال گذشته خبر داد و گفت: تا سال ۹۷ تعداد ۱۱ موزه در استان وجود داشت که این تعداد به ۱۵ موزه در سال گذشته افزایش یافته است.

او در مورد موزه‌های اضافه شده به لیست موزه‌های استان تصریح کرد: این موزه‌ها شامل موزه فرش در مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، بازگشایی موزه خلخال، عمارت شهرداری اردبیل و اولین موزه خصوصی عکس و فیلم در مشگین‌شهر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار کرد: موزه‌های استان اردبیل از طرف مجموعه بین‌المللی ایکوم ۶ رتبه برتر کسب کرده بود و ۸ رتبه حائز تقدیر به دست آورده است.

فلاحی در ادامه افزود: امسال به مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی نیز سه موزه اضافه می‌شود که موزه کتیبه‌ها و سنگ نوشته‌ها، راه‌اندازی موزه در محل مدرسه جعفر اسلامی و راه‌اندازی اولین موزه صفویه‌شناسی در محل مدرسه پورسینا از جمله آنهاست.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.