تشدید نظارت بر بازار به منظور جلوگیری از تخلفات

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خواستار تشدید نظارت بر بازار به منظور جلوگیری از تخلفات شد و گفت : نباید اجازه بدهیم سبد معیشتی مردم کوچک شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه اقدامات خوبی طی دو سال اخیر در زمینه تنظیم بازار استان کرمانشاه صورت گرفته، گفت : اقداماتی که انجام شده کافی نیست، ضمن اینکه باید نتایج به دست آمده را نیز هرطور شده حفظ کنیم.

او از کاهش رتبه کرمانشاه در زمینه نرخ تورم بین سایر استان‌های کشور هم یاد کرد و گفت : هم اکنون جزو پنج استان ارزان کشور هستیم و باید این شرایط را حفظ کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با تاکید بر لزوم حفظ سبد معیشتی مردم از نظر حجم و اندازه، افزود: برای این منظور نیازمند برگزاری جلسات مستمر تنظیم بازار هستیم.

حاتمی افزود: هدف ما از تنظیم بازار به هیچ عنوان دخالت در بازار و خصوصا قیمت‌گذاری نیست، چون این روند نتیجه عکس خواهد داد، بلکه بنا داریم به وضعیت بازار نظم و سامان بدهیم.

او با اشاره به سه استراتژی مهم که برای تنظیم بازار استان باید به آن توجه شود، افزود: اولین گام تقویت تولید و زیرساخت‌های آن است، زیرا هرچقدر تولید قوی باشد، آسیب پذیری کمتری خواهیم داشت.

حاتمی افزود: در مرحله بعد باید سراغ تقویت شبکه توزیع و خصوصا فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ و معتبر برویم.

 این مسئول،گفت: تشدید نظارت بر بازار نیز سومین استراتژی است که باید به آن توجه کنیم.

او وجود برچسب قیمت و صندوق‌های فروش مکانیزه در فروشگاه‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: باید با همکاری اتاق اصناف از ۱۰ اتحادیه‌ای که بیشتر با مردم ارتباط دارند، برچسب گذاری کالا‌ها را آغاز کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه برای نظارت بر بازار باید گشت ویژه‌ای تشکیل شود، خواستار ورود جدی تعزیرات حکومتی به بازار شد و عنوان کرد: در شرایطی که در بعد کلان اقتصادی التهاباتی داریم، امکان برخی تخلفات وجود دارد که باید جلوی آن گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به چند عامل تاثیرگذار اساسی بر بالا رفتن نرخ تورم استان، افزود: یکی از مهمترین این موارد رستوران‌ها است که بالا بودن قیمت آن‌ها اثرات ضدگردشگری نیز دارد.

حاتمی گفت: اگر قیمت خدمات رستوران‌ها بین پنج تا ۱۰ درصد کاهش یابد، هم بر نرخ تورم استان اثرگذار است و هم به جذب گردشگر کمک می‌کند.

او عامل دیگر اثرگذار بر وضعیت تورم استان کرمانشاه را قیمت میوه و تره‌بار دانست و تنها راهکار اصلاح قیمت این محصولات را ایجاد میادین میوه و تره‌بار اعلام کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه برای نوروز سال ۱۳۹۸ مصوب شده بود که حداقل هشت میدان میوه و تره‌بار به تعداد مناطق شهرداری در کرمانشاه ایجاد شود، گفت: متاسفانه این مصوبه هنوز اجرایی نشده است.

حاتمی افزود: استان کرمانشاه حداقل در پنج، شش قلم کالای اساسی نقش مهمی در تولیدات کشور دارد و با چنین شرایطی نباید جزو استان‌های گران در زمینه میوه و تره‌بار باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تقویت زیرساخت‌های صنعت مرغ استان را ضروری دانست و ادامه داد: باید تونل‌های انجماد، خطوط ۰۲، ظرفیت‌های نگهداری و سردخانه‌ای را افزایش دهیم.

حاتمی با بیان اینکه استان کرمانشاه پتانسیل عرضه روزانه ۲۰۰ تن مرغ به بازار را دارد، افزود: زیبنده نیست که در چنین شرایطی ظرفیت تونل انجماد ما ۱۵ تا ۲۰ تن در روز باشد.

او بر لزوم تقویت خطوط ۰۲ کشتارگاه‌های مرغ خصوصا با رویکرد صادرات تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی توسعه ظرفیت سردخانه‌های استان برای ساماندهی محصولات کشاورزی را ضروری دانست و گفت: نیازمند افزایش حداقل ۱۵۰ هزار تنی ظرفیت سردخانه‌های استان هستیم.

حاتمی با بیان اینکه بسیاری از نابسامانی‌های قیمت کنونی محصولات کشاورزی ناشی از کمبود سردخانه‌ها است، افزود: وقتی که سردخانه نداشته باشیم کشاورزان موقع برداشت متضرر می‌شوند و در نیمه‌های سال به دلیل کمبود محصولات، گرانی به مردم فشار می‌آورد.

او از پایین بودن میزان ذخیره نهاده‌های دامی در کرمانشاه هم انتقاد کرد و گفت: نتایج آن را امروز در وضعیت دامداران و مرغداران می‌بینیم که مجبورند به سختی امور خود را پیش ببرند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: برای استانی که سه تا چهار میلیون راس دام و روزانه بیش از ۱۵۰ تن تولید مرغ دارد، نباید کمبود نهاده‌های دامی رخ دهد.

حاتمی از دستگاه‌های مربوطه خواست در عین حفظ ذخیره استراتژیک کنونی، نسبت به توزیع نهاده‌های دامی در بازار اقدام کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار