آزادسازی یک پایگاه هوایی از دست نیرو‌های خلیفه حفتر

نیرو‌های دولت وفاق ملی لیبی از آزادسازی یک پایگاه هوایی مهم از دست مزدوران خلیفه حفتر خبر دادند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از الجزیره، دولت وفاق ملی لیبی که مورد حمایت و تأیید سازمان ملل و مجامع جهانی است، از آزادسازی یک پایگاه هوایی مهم در نزدیکی مرز‌های این کشور با تونس خبر داد و اعلام کرد این پایگاه از دست نیرو‌های هوادار خلیفه حفتر آزاد شده است.

فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی گفت: با افتخار اعلام می‌کنیم «پایگاه ملی نظامی» از دست شبه نظامیان جنایتکار و عناصر مزدور خارج شده و این پایگاه آزاد شده است.

وی در ادامه افزود: پیروزی امروز پایان جنگ محسوب نمی‌شود؛ بلکه ما را بیشتر از هر زمانی دیگر به روز پیروزی بزرگ نزدیک‌تر کرده است.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه لیبی اعلام کرد: ما بزودی شواهدی را مبنی بر نقض ممنوعیت صادرات سلاح به لیبی از سوی برخی کشور‌ها به شورای امنیت ارائه خواهیم داد.

وی در ادامه افزود: ما شواهدی ارائه خواهیم داد که نشان از دست داشتن امارات در ریخته شدن خون مردم لیبی و نقض قطعنامه‌های شورای امنیت دارد.

نیرو‌های دولت وفاق ملی لیبی همچنین از مصادره یک سامانه پدافند هوایی ساخت روسیه در داخل این پایگاه هوایی خبر دادند.

همچنین شبکه الجزیره به نقل از «محمد الغصری» از افسران دولت وفاق ملی گزارش داد که وی گفت: آزادسازی پایگاه ملی هیچ خسارت جانی در بر نداشت و هیچ کس در این عملیات کشته و یا زخمی نشده است.

این افسر دولت وفاق ملی همچنین گفت: تسلط دوباره بر پایگاه ملی، موضع سیاسی ما را بیش از موضع نظامی تقویت کرد.

وی همچنین گفت این مسأله به ما نیروی زیادی خواهد داد تا به مناطق دیگر نیز مانند «ترهقونه» و «الجفره» برای آزادسازی برسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار