حبس مجازات کسانی که مقررات بهداشتی را در شرایط کرونا رعایت نکنند

رئیس دادگستری دزفول گفت: طبق قانون مجازات اسلامی و قانون جلوگیری از بیماری‌های واگیر ماده ۲۱، کسانی که این مقررات را رعایت نکنند مرتکب تخلف شده و به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.

 محمدیار ممبینی رییس دادگستری دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مصوبات ستاد های ملی، استانی و شهرستانی کرونا برای کنترل و مهار این ویروس است و انتظار می رود که همه مردم کمک کند تا مقررات بهداشتی را رعایت کنند و قطعا با کسانی که از مقررات تبعیت نکنند برخورد می‌شود.

او بیان داشت: طبق قانون مجازات اسلامی ماده ۶۸۸ و قانون جلوگیری از بیماری‌های واگیر ماده ۲۱ ، کسانی که این مقررات را رعایت نکنند مرتکب تخلف شده و به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.

ممبینی تصریح کرد: پرونده در مرحله تحقیق بسیار داریم و تعداد کمی از این افراد هم به زندان معرفی شده اند اما ما سعی و تلاشمان بر این است که کمتر افراد را به زندان معرفی کنیم ؛ ضمن اینکه بعضی از برخوردها هم ضرورتی به تشکیل پرونده نیست و با یک تذکر توجه می‌کنند و مراسم را جمع می‌کنند.

رئیس دادگستری دزفول ادامه داد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تجمع و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی حتماً اعلام کنند تا ما هم بتوانیم آن ها را شناسایی کنیم و با آن ها برخورد کنیم و در این موقعیت که پیش آمده توقع همه مسئولین این است که مردم رعایت کنند و حتی از مراجعه به ادارات تا آنجایی که ممکن است خودداری کنند و توقع می‌رود مردم با مصوبات قانونی، قانون‌مداری کنند چون که این مصوبات برای خود مردم است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.