معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از تولید یک گونه نایاب (توله شیر سفید) در باغ وحش هویزه خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید عادل مولا معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از تولد یک بچه شیر سفید در باغ وحش هویزه اطلاع داد و گفت: پارسال نیز از همین ماده شیر یک شیر سفید زاده شد که مادر به دلیل همسان نبودن توله با خود آن را کشت، اما اکنون توله شیر تازه متولید شده در اتاقی و به دور از مادر نگهداری می‌شود.

او افزود: حدود ۲ هفته از تولید توله شیر سفید می‌گذرد و او حالا زیر نظر دامپزشک قرار دارد و از شیر گاومیش تغذیه می‌کند، بعد از یک ماهه شدن نیز به صورت دستی تغذیه می‌شود.

مولا با اشاره به اینکه شیر سفید گونه‌ای نادر است و در صورت زنده ماندن این توله بسیار ارزشمند است بیان کرد: هم اکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا بازدید از باغ وحش کاهش یافته است و هر حیوانی در شرایط با سطح اضطراب کمتر می‌تواند زایمان راحت تری را تجربه کند و حتی شرایط ۲ قلو زایی داشته باشد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار داشت: شیر سفید از کمیاب‌ترین حیوانات جهان است و این مسئله احتمالا به دلیل جهش ژنتیکی در مادر رخ داده است و هم در مادر و بچه مورد پژوهش قرار می‌گیرد و در صورت درستی گسترش می‌یابد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.