افشای سوءاستفاده پمپئو از کارکنان وزارت خارجه آمریکا

بنا به گفته دو قانونگذار آمریکایی، بازرس وزارت خارجه این کشور به دلیل تحقیقات درباره سوءاستفاده مایک پمپئو از کارکنان این وزارتخانه برای امورات شخصی از کار برکنار شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه ان بی سی با استناد به گفته‌های دو نماینده کنگره آمریکا گزارش داد اخراج استیو لینیک، بازرس ویژه وزارت خارجه این کشور به دلیل انجام تحقیقات درباره سوء استفاده مایک پمپئو از کارکنان این وزارتخانه برای انجام کار‌های شخصی خود، صورت گرفت.

ان بی سی به نقل از این منابع در کنگره آمریکا گزارش داد براساس تحقیقات بازرس سابق وزارت خارجه، پمپئو کارکنان این وزارتخانه را به انجام کار‌های شخصی خود از جمله بردن سگ او به پیاده روی و سفارش شام واداشته است.

این دو قانونگذار آمریکایی که در دو کمیته مختلف در کنگره فعالیت می‌کنند، اعلام کردند به دنبال یافتن سرنخ‌هایی از تحقیقات دیگر بازرس وزارت خارجه درباره اقدامات پمپئو هستند. این قانونگذاران آمریکایی اخراج لینیک را اقدامی تلافی جویانه برای تحقیقات او علیه وزیر خارجه این کشور دانستند.

ترامپ شامگاه جمعه بازرس کل وزارت خارجه این کشور که تحقیقاتی را در خصوص مایک پمپئو آغاز کرده بود، برکنار کرد. دونالد ترامپ در اظهار نظری رسمی اعلام کرد اخراج بازرس وزارت خارجه به توصیه پمپئو انجام شد و دلیل آن عدم اطمینان نسبت به اقدامات او بوده است.

همچنین کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد درباره اخراج استیو لینیک از سوی ترامپ تحقیق خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار