خیلی از شوراها به جایگاه اصلی خود نرسیدند

چهل و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی البرز با موضوع هم اندیشی با نمایندگان منتخب دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، نادر ایزدبین، رئيس شورای اسلامی استان با اشاره به اینکه نمایندگان منتخب در چند روز آینده در مجلس شورای اسلامی شروع به کار خواهد کرد گفت: میطلبد که در این یک سال و اندی که از دوره ششم شورای اسلامی مانده یک تعامل مثبتی در استان البرز بین پارلمان محلی و پارلمان مجلس وجود داشته باشد.

ایزدبین افزود: هدف همه ما چه در بعد کشوری و چه در بعد محلی حل مشکلات عدیده ایست که داریم.

او گفت: در هر شهری مشکلات خاصی وجود دارد و می‌طلبید که ما از نمایندگان جدید استان مطالبه‌گری داشته باشیم.

رئيس شورای اسلامی استان افزود : نمایندگان محترم هم نقطه نظرات خودشان را بگویند و استراتژی خودشان و این که چه توقعاتی از اعضای شورا دارند را بیان کنند، چون به هرحال نظارت بر کار شوراها شده در انتخابات و چه در بخش های دیگر مانند شوراهای حل اختلاف استان و کشور بر عهده نمایندگان است.

ایزدبین گفت: با فرمان تاریخی حضرت امام در سال ۱۳۵۸ موضوع شوراها مطرح شد ولی با ۲۰ سال اخیر اجرایی شد، این ۲۰ سال تاخیر باعث شد از قوای مقننه و مجریه عقب بیفتیم و به همین علت خیلی از شوراها هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیدند.

در این جلسه رئسای شوراهای شهر استان نیز مشکلات و موضوعات مختلف را با نمایندگان جدید درمیان گذاشتند.

موضوع پسماند و مشکلات حلقه دره، قوانین و ماده های نامفهوم در ارتباط با مدیریت شهری از مهمترین موضوعاتی بود که در این جلسه بررسی شد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.