مردم رعایت نکنند، محدودیت‌ها برمی‌گردند

استاندار بوشهر گفت: اگر مردم ضوابط بهداشتی را رعایت نکنند مجبور می‌شویم محدودیت‌ها را برگردانیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امروز ۷۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر تایید شد؛ عددی که از آغاز شیوع این ویروس تا کنون بی سابقه بود و برخی از امروز به عنوان روز سیاه کرونا یاد کردند.

هر چند رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزایش آزمایش‌ها در مراکز بیماریابی را علت افزایش شمار بیماران می‌داند، اما این آمار را نشان از بی‌توجهی مردم به نکات بهداشتی و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی عنوان می‌کند.

یک اداره تعطیل شد

عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در حاشیه نشست ستاد مبارزه با کرونا استان در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما، بیان کرد: برابر نظر دانشگاه علوم پزشکی اگر تعداد کارکنان مبتلا به کرونا در یک اداره از یک نصابی بالاتر رفت، آن اداره را تعطیل کنیم تا مدت زمانی که دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌کند تا بقیه افراد این اداره را بررسی کنیم و آزمایش بگیرند.

او ادامه داد: اگر دیدیم که کارکنان مشکل نداشتند، با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اداره بازگشایی شود.

استاندار بوشهر افزود: الان بنا به نظر دانشگاه علوم پزشکی یکی از اداره‌ها تعطیل شده و فقط یک فرد بیاید آنجا و مراجعات به اداره را پاسخ دهد.

به خوزستان نروید

گراوند به شرایط استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در این استان که همسایه استان ماست آلودگی بالاست، و به همین علت محدودیت‌هایی را ایجاد کرده‌اند و اگر مردم ما نیز رعایت نکنند ممکن است دچار همین محدودیت و ممنوعیت‌ها شویم.

او تاکید کرد: از مردم شمال استان تقاضا داریم رفت و آمد‌ها را به خوزستان قطع کنند؛ هر وقت مردم این منطقه در مراسمی در استان همسایه شرکت کرده‌اند وقتی که برگشته‌اند تعدادی را درگیر کرده‌اند، خانواده‌ای داشتیم که همه درگیر شدند. به همین علت از مردم شمال استان می‌خواهیم برای سلامتی خودشان، خانواده‌شان و آدم‌هایی که یک بیماری زمینه‌ای دارند، رفت و آمدها را قطع کنند.

دعا می‌کنیم به شرایط فروردین برنگردیم

استاندار بوشهر بیان کرد: آمارها جای نگرانی دارد و دعا می‌کنیم و تمام تلاشمان بر این است که به شرایط فروردین برنگردیم، اما اگر مردم رعایت نکنند، مجبور می‌شویم تصمیماتی بگیریم که میل ما به آن تصمیمات نیست، زیرا آن تصمیمات بالاخره به اقتصاد ما و  زندگی و معیشت مردم آسیب بزند. اما اگر مردم رعایت نکنند مانند استان همسایه مجبور می‌شویم محدودیت‌هایی اعمال کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.