در گفت و گوی ۱۸:۳۰ مطرح شد؛

اصلاح شیوه ثبت نام خودرو و مدیریت تقاضا برای حذف دلالان از بازار

برای مدیریت تقاضا در بازار خودرو محدودیت هایی در ثبت نام اعمال شد تا محصول به دست مصرف کننده واقعی برسد.

اصلاح شیوه ثبت نام خودرو و مدیریت تقاضا برای حذف دلالان از بازاربه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر تصریح کرد: در روزهای اخیر با گزارش های مردمی، توانستیم حدود ۸۰۰ خودرو احتکار شده را در پارکینگ های مختلف کشف کنیم.

او افزود: در خصوص میزان انبارهای متخلف هنوز آمار شفاف در دست نداریم اما در پی گیری های چند روز اخیر مشخص شده خودروهایی در انبارها موجود است که تولید سال ۹۷  بوده و هنوز پلاک نشده اند. ۹۰ درصد این خودروها مربوط به دو خودروساز ایران خودرو و سایپا می شود که در پارکینگ های رسمی و غیر رسمی موجود است.

رایگانی تصریح کرد: صاحب یک پارکینگ متخلف کشف شده ادعا کرده که این محصولات مربوط به نمایندگی های فروش هستند که این ادعا باید بررسی شود.

این مقام مسئول درباره روش های نظارتی گفت: در حال حاضر اصلی ترین اقدام ما حضور مستقیم در انبارها و پارکینگ های نگهداری خودروهای صفر است.

او تاکید کرد: خواهش ما از خودروسازان اصلاح نحوه ثبت نام است چراکه طی یک سال گذشته ثبت نام در مدت ۵ ثانیه تمام می شد و دلال ها با گرفتن مبلغی ثبت نام می کردند. همچنین باید بر فروش فوری و  تحویل فوری محصولات نظارت شود.

رایگانی تصریح کرد: ۳۰ هزار خودرو متعلق به دو خودروساز در پارکینگ ها موجود است که اگر به بازار می آمد حضور دلال ها اینقدر تاثیرگذار نبود و التهاب ایجاد نمی شد.

او افزود: کالای تولید داخل باید با احترام تقدیم مردم شود و خودروسازان باید روند دسترسی به خرید را تسهیل کنند.

کنترل بازار خودرو با مدیریت ۳ مقطع تولید، عرضه و تقاضا

در ادامه احمدی معاون بازرسی سازمان حمایت گفت: به دنبال التهاباتی که در بازار ایجاد شد برنامه ریزی انجام گرفت و کارگروه تنظیم بازار مصوبه ای تصویب کرد تا در ۳ مقطع بازار خودرو کنترل شود.

او افزود:در مقطع تولید مقرر شد خودروسازان تولید را تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه افزایش دهند.

احمدی ادامه داد: در بخش مدیریت عرضه مقرر شد شیوه ثبت نام تغییر کند و اصلاح شود و در حوزه مدیریت تقاضا در بازار  هم محدودیت هایی در ثبت نام اعمال شد تا مصرف کننده واقعی، خریدار خودرو باشد.

در ادامه باقری قائم‌مقام فروش شرکت سایپا با رد انبار ۳۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های سایپا گفت: خودروهای در پارکینگ مانده سایپا کمتر از ۲۰ هزار دستگاه است که بخشی از آن مربوط به خودروهای ناقص بوده و بخشی هم منتظر گرفتن تایید یورو۴ هستند و هیچ خودرویی بدون دلیل در انبارها نگه داشته نشده اند.

او افزود: شرکت سایپا از بهمن سال گذشته  ۱۰۰ هزار خودرو فاکتور کرده و خودروهای تحویلی این شرکت امسال۶۰ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۰۸:۳۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
خرید خودرو شده ارزو با این قیمت ها اما وقتی هم سایت باز میشه انگار افراد معدودی می توانن ثبت کنن کاش شرایط ثبت نام را هم بگید مثلا من می خوام خودرو بگیرم ولی همسرم رانده است خودم گواهی نامه ندارم ایا می توانم
Iran (Islamic Republic of)
نسیبلق
۱۲:۱۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مقصر خود خودرو سازان هستش مطمینم --بیخود دنبال دلال نباشید چون قبلا همین دلالها به داد این لگنسازها میرسیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
والله قسم امیدی به اصلاح نداریم مگر خدا خودش به داد مردم برسه
خدایا بخودت قسم فرج امام زمان برسون ما را از دست این مفسدین دنیا پرست نجات بده
-
ناشناس
۰۹:۲۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما می دانیم که خودرو سازها احتکار داشته اند و خودروی ساخت سال گذشته را به بازار نداده اند و در تولید هم قصور کرده اند. الان بهانه می آورند. خدا هم میداند که اینها تخلف کرده اند ،ما هم می دانیم ، فقط کسی نیست رسیدگی کند . بازارها را بستید و میدان را به این دو خودرو ساز داده اید و اینها هم هر بلایی خواستند سر ما می آورند ، حق انتخاب نداریم و ......بعد از بالا رفتن دلار از 3700 به بالا خودرو سازها دست از تولید کشیدند و یا تولیدشان را به بازار و حتی ثبت نام کنندگان قبلی ندادند ، با اینکه پول را از مردم قبلا گرفته بودند !!! و نتیجه اش شده دلال بازی و قیمتهای نجومی و غیرمنطقی ، آنها بازار را آشفته کردند و ماهی گرفتندو ... ایکاش یک نفر بود و رسیدگی می کرد . دیگر ظلم به این مردم بس است ! گناه دارد و صبر خدا هم اندازه دارد ! آخه این آشفته بازار روی همه چیز تاثیر می گذاره .یک مشکلی هم هست که من بسیار از وجود آن رنج می برم . عدم وجود قیمت گذار کار کشته و متخصص و با تقوا در کشور . هر کسی تولیدش را به هر قیمتی که خواست می فروشد و بدون دلیل افزایش قیمت می دهد. افزایش قیمت باید توجیه منطقی داشته باشد . یکی باید به اینها رسیدگی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
بازار ازادو شفاف همه مشکلات روحل میکنه دوست عزیز نه قیمت گذاری انحصارهمیشه باعث ساخت مافیا شده که تو ایران تا دلت بخواد در هر زمینه ای داریم
آخرین اخبار