تعطیلی ۲۵۰ شعبه یک فروشگاه زنجیره‌ای در آمریکا به خاطر کرونا

فروشگاه زنجیره‌ای جی‌سی‌پنی آمریکا حدود ۲۵۰ شعبه خود را در سال جاری و سال آینده میلادی به دلیل ورشکستگی به خاطر کرونا، تعطیل خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا، فروشگاه زنجیره‌ای جی‌سی‌پنی در ایالات متحده اعلام کرد به دلیل  ورشکستگی بر اثر پیامدهای ناشی از ویروس کرونا در آمریکا حدود ۲۰۰ شعبه خود را در سال جاری میلادی و ۵۰ شعبه را در سال بعد تعطیل خواهد کرد.

این فروشگاه زنجیره‌ای آمریکایی روز جمعه گذشته (۲۶ اردیبهشت) پس از مدت‌ها بسته نگاه داشتن فروشگاه‌های خود به خاطر کرونا، اعلام ورشکستگی کرد.

این شرکت گفته که به دنبال تعطیل کردن همیشگی تعدادی از فروشگاه‌های خود و احتمالا فروش آن‌ها است.

این فروشگاه زنجیره‌ای در زمینه عرضه محصولات بهداشتی، جواهرات و پوشاک فعالیت می‌کرد و ۸۵۰ شعبه در سراسر آمریکا داشت.


بیشتر بخوانید: انتقاد سندرز از بحران بیکاری و شکاف طبقاتی در آمریکا

سی‌ان‌ان: بازگشت به روند عادی در زمینه اشتغال در آمریکا به سال‌ها زمان نیاز دارد


این شرکت چند میلیارد دلار بدهی داشته و در تلاش است تا با حل و فصل این میزان بدهی در قالب دریافت کمک ارائه شده برای شرکت‌های ورشکسته، پس از صاف کردن آن‌ها فعالیت خود را ادامه دهد.

جی‌سی‌پنی با سابقه فعالیت ۱۱۸ ساله به عنوان فروشگاه زنجیره‌ای در آمریکا زمانی ۱۶۰۰ شعبه و ۲۰۰ هزار کارمند داشته است.

پیش از این نیز شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا، سهامدار اصلی در شرکت کروز اعلام کرد این شرکت ۱۶۰ فرصت شغلی، معادل ۸ درصد از نیروی کار خود را کاهش خواهد داد.

پیش از این پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک پست نوشته بود طبق داده‌های جدید، نزدیک به ۳ میلیون آمریکایی طی هفته گذشته تقاضای دریافت بیمه بیکاری داشته اند که با احتساب این تعداد، طی ۲ ماه گذشته آمار شهروندان آمریکایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بیکار شده اند به ۳۶ میلیون نفر می‌رسد.

آمریکا با جمعیتی کمتر از ۵ درصد جمعیت جهان، حدود ۳۰ درصد از مجموع جان باختگان کرونا در سراسر جهان را دارد.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون یک میلیون و ۵۲۵ هزار تن در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، بیش از ۹۰ هزار تن جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار