درخواست بورل از رژیم صهیونیستی برای خودداری از الحاق کرانه‌باختری

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از رژیم اشغالگر صهیونیستی خواست تا از الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری خودداری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تبریک تشکیل کابینه جدید صهیونیستی در اظهاراتی از رژیم اشغالگر صهیونیستی خواست تا از الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری خودداری کند.

وی در سخنانی گفت: «اتحادیه اروپا تشکیل کابینه جدید اسرائیل را تبریک می‌گوید و قویا از اسرائیل می‌خواهد تا از هرگونه تصمیم یکجانبه که به الحاق سرزمین‌های اشغال شده فلسطینی منجر می‌شود، خودداری کند، چون این اقدام بر خلاف قوانین بین‌المللی است.»

جوزپ بورل جمعه گذشته نیز مدعی شد این نهاد تمامی تلاش دیپلماتیک خود را به کار می‌گیرد تا مانع الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های تحت اشغال رژیم صهیونیستی شود.


بیشتر بخوانید: هشدار حماس درباره پیامدهای تشکیل کابینه جدید صهیونیستی


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه باید در خصوص الحاق کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی به توافقی دست یابد.

بورل جمعه گذشته در چارچوب مواضع ضعیف این اتحادیه علیه اشغالگران صهیونیست یادآور شد: «اتحادیه اروپا در خصوص تحریم رژیم صهیونیستی در صورت الحاق کرانه باختری هنوز به اجماع دست نیافته است. مواضع مختلفی در این خصوص مطرح است. هنوز به مرحله گمانه زنی برای اجرای تحریم‌ها نرسیدیم.»

پیش‌تر اتحادیه اروپا اعلام کرد «اسرائیل» را طبق مرز‌های ۱۹۶۷ به رسمیت می‌شناسد که در آن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری به رسمیت شناخته نشده است. این اتحادیه تاکید کرد هر گونه الحاقی به سرزمین‌های اشغالی نقض قوانین بین‌المللی است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص اخیرا نوشت برغم حمایت کورکورانه واشنگتن از اقدامات تل‌آویو، اتحادیه اروپا اخیرا نسبت به الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی هشدار داده است.

اتحادیه اروپا این تجاوزگری رژیم صهیونیستی را مطابق با قوانین بین المللی نمی‌داند و هشدار داده در صورت اجرایی شدن آن، اقدام خواهد کرد.

هاآرتص با استناد به تهدید اتحادیه اروپا پیش بینی کرد الحاق کرانه باختری می‌تواند عواقب ناگواری را برای رژیم صهیونیستی در پی داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار