فواید و فضایل دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: مضمون دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان از زبان بندگان بیان شده و در آن از پروردگار در خواست شده است تا بندگان مومن خود را از دوستداران «پیامبراکرم (ص)» و «اهل بیت (ع)» قرار داده و محبت آنان را در دل ایشان افزایش دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد علوی پیرامون دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان گفت: دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان دعایی ارزشمند و والایی است، در این دعا آمده: «اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِکَ ومُعادیاً لأعْدائِکَ مُسْتَنّاً بِسُنّةِ خاتَمِ انْبیائِکَ یا عاصِمَ قُلوبِ النّبییّن خدایا قرار بده در این روز دوست دوستانت ودشمن دشمنانت و پیرو راه و روش خاتم پیغمبرانت اى نگهدار دلهاى پیامبران».

وی پیرامون مضمون دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان ابراز کرد: مضمون دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان از زبان بندگان بیان شده و در آن از پروردگار در خواست شده است تا بندگان مومن خود را از دوستداران «پیامبراکرم (ص)» و «اهل بیت (ع)» قرار داده و محبت آنان را در دل ایشان افزایش دهد، زیرا محبت «اهل بیت (ع)» و مومنان نشانه ایمان است.

وی در همین راستا ادامه داد: هر چه نسبت به اهل تقوا و افرادی که عمل نیکو دارند محبت داشته باشیم خداوند نیز به واسطه محبت آنان ما را بیشتر دوست خواهد داشت، حتی اگر شما فردی که اهل عبادت باشد را دوست داشته باشید این محبت زمینه نجات و هدایت شما را فراهم خواهد کرد، در روایات آمده است که حضرت «فاطمه زهرا (س)» فرمودند: هرکس به فرزندان من محبت کند و به آنان ارادت قلبی داشته باشد من او را در روز قیامت شفاعت می‌کنم، چون به فرزندان من کمک کرده و ارادت داشته است.

وی پیرامون لزوم محبت و ارادت نسبت به مومنان در ماه مبارک رمضان تاکید کرد: محبت و ارادت نسبت به مومنان و صالحان سبب می‌شود که ما نیز قدم در راه درست بگذاریم لذا بنده در ماه مبارک رمضان از خدا می‌خواهد تا محبت دوستداران «پیامبراکرم (ص)» و «اهل بیت (ع)» را در دلش نهادینه کند و دشمنان آنان را دشمن وی بدارد. این موضوع مثال کشاورزی است که هنگام تولید محصول زمین زراعی خود را عاری از هرگونه سنگ می‌کند و سپس در خاک اقدام به کاشت نهال می‌کند.

وی در پیش گرفتن سیره و سبک زندگی «پیامبراکرم (ص)» را شیوه‌ای ارزشمند برای زندگی بهتر بندگان دانست و تاکید کرد: حرکت در مسیر «پیامبراکرم (ص)» و «اهل بیت (ع)» راهنمایی ارزشمند و چراغی نورانی برای هدایت و سعادت همه بندگان است چراکه آنان شیوه درست زندگی را برای انسان به اجرا گذاشته‌اند.

وی ضمن انتقاد به کنار گذاشتن برخی آداب مذهبی در جامعه امروز تاکید کرد: متاسفانه جامعه امروز به نحوی حرکت می‌کند که بسیاری از سنت‌های ارزشمند «پیامبراکرم (ص)» را نادیده گرفته و یا به فراموشی سپرده است برای مثال «پیامبراکرم (ص)» فرمودند: هنگامی که فردی از خانواد‌ها فوت کرد اطرافیان باید تلاش کنند تا در ۳ روز آن خانواده را اطعام دهند در حالی که امروز ما می‌بینیم پس از فوت یک فرد، خانواده متوفی مجبورند علاوه بر خرج کفن و دفن نگران تهیه و تدارک غذا برای دیگران باشند.

علوی فراز پایانی دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان را مورد بررسی قرار داد و خاطرنشان کرد: بندگان همواره از خداوند می‌خواهند که همچون قلب پیامبران قلب آنان را از گناه و معصیت پاک کرده و آنان را در سایه عصمت قرار داده همچنین سایر بندگان را نیز هدایت کند و قلب آنان را از نور الهی پر کند، آنان از پروردگار خویش درخواست می‌کنند تا رحمت و مغفرت خود را شامل حال تک تک بندگان قرار دهد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.