چند خبر از تحولات عراق؛

مقابله الحشد الشعبی با حمله تروریست‌ها در برخی مناطق عراق/ ۴ داعشی در الانبار دستگیر شدند

نیرو‌های الحشدالشعبی با هجوم و نفوذ تروریست‌های داعش به مرز استان‌های دیاله و صلاح الدین مقابله کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، صادق الحسینی، مسئول رسانه‌ای الحشد الشعبی از شکست تروریست‌های داعش در نفوذ و حمله به مرز استان‌های دیاله و صلاح الدین خبر داد.

وی گفت: نیرو‌های الحشد الشعبی که در منطقه «البو مرعی» در ناحیه العظیم در شمال بعقوبه و در حد فاصل استان‌های دیاله و صلاح الدین بودند از نفوذ تروریست‌ها به این دو استان جلوگیری کرده و با آنان درگیر شدند.

به گفته مسئول رسانه‌ای الحشد الشعبی، در این درگیری شماری از عناصر تروریستی به هلاکت رسیده و شماری به سوی منطقه «ودیان» در مرز استان صلاح الدین گریختند.

همچنین به گفته منابع محلی، انفجار بمب کار گذاشته شده در اطراف روستای «زهره» در شمال بعقوبه یک کشته و یک زخمی برجای گذاشت.

در استان الانبار نیز به گزارش مرکز رسانه امنیتی ۴ تروریست داعشی در شهر القائم دستگیر شدند.

این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیرو‌های امنیتی با همکاری تیپ دوم لشکر پیاده نظام و بر اساس اطلاعات دقیق نظامی توانستند ۴ تروریست داعشی را که مورد پیگرد قانونی بودند، دستگیر کنند.

تحسین الخفاجی، سخنگوی عملیات مشترک عراق نیز درباره عملیات «شیران جزیره» اعلام کرد: نیرو‌های عراقی در این عملیات اهداف دیگری را نیز دنبال می‌کنند و آن تامین خطوط برق و گاز و پایان دادن به آتش زدن مزارع گندم «حنطة» است.

وی افزود: این عملیات با هدف قطع ارتباط تروریست‌ها و پایان دادن به حضور تروریست‌ها در مناطق صحرایی شمال استان الانبار و جنوب استان نینوا و غرب استان صلاح الدین تا مرز‌های بین المللی با کشور سوریه است.

عملیات شیران جزیره دیروز (دوشنبه) با همکاری نیرو‌های عراقی در شمال این کشور آغاز شد و ادامه عملیات «شیران صحرا یا رمضان دوم» است که در آن ضربات مهلکی بر تروریست‌های داعش وارد آمد.

پس از آنکه آمریکا و تروریست‌های تحت حمایتش حمله به مواضع محور مقاومت را در عراق افزایش دادند و فرماندهان مقاومت را به شهادت رساندند، پارلمان عراق طرح خروج نیرو‌های بیگانه به ویژه نیرو‌های آمریکایی را تصویب کرد و پس از با وجود اینکه آمریکا برخی نیروهایش را از چند پایگاه خارج کرد، اما با تحریک عناصر باقی مانده داعش در این کشور سعی دارد اوضاع امنیتی را تهدید کند و با بر هم زدن ثبات در برخی استان‌ها دولت جدید را مجبور کند برای ماندن نیرو‌های تروریست خود در خاک عراق توافقی جدید امضا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار