افزایش وسعت بافت‌های تاریخی ثبتی استان یزد در پارسال

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: با ثبت بافت‌های تاریخی مهریز، مروست و ترکان در پارسال وسعت بافت‌های تاریخی استان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با بیان اینکه یزد، یکی از استان‌های سرآمد در وسعت بافت‌های تاریخی است، گفت: سال گذشته بافت‌های تاریخی مهریز، مروست و ترکان در فهرست آثار ملی ثبت شد و وسعت بافت‌های تاریخی ثبتی استان افزایش یافت.

او افزود: در دومین جلسه شورای ثبت آثار ملی که در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سال ۹۸ برگزار شد،
٣۵ هکتار بافت تاریخی روستای ترکان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

فاطمی اظهار داشت: در مرداد ماه سال گذشته نیز ۴۰ هکتار از بافت تاریخی شهر مروست با شماره ثبت ٣٢۶١٣ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد افزود: اسفند سال گذشته نیز ۹۲۴ هکتار از بافت تاریخی شهرستان مهریز با شماره ثبت ۳۲۷۶۳ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

وی ادامه داد: کار‌های ثبت بافت تاریخی شاهدیه نیز از اواخر سال گذشته آغاز شده و به زودی در فهرست آثار ملی کشور ثبت خواهد شد.

فاطمی اظهار داشت: با احتساب بافت‌های تاریخی ثبت شده قریب به ۲۰۰ هزار اثر از استان یزد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

بافت تاریخی یزد به عنوان دست‌نخورده‌ترین و وسیع‌ترین بافت مسکونی تاریخی ایران شناخته با وسعت بیش از ۷۰۰ هکتار در تیرماه سال ۹۶ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار