راهپیمایی روز جهانی قدس برای مهار کرونا برگزار نمی شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس برای مهار ویروس کرونا در هیچ نقطه ای از استان برگزار نمی شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت:  با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و ایجاد محدودیت در برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس سال‌جاری، هیچ برنامه‌ای تحت عنوان مراسم روز جهانی قدس در هیچ نقطه ای از  استان  حتی در شهر‌های با وضعیت سفید و کم‌خطر برگزار نخواهد شد.

او  ،  روز جهانی قدس را یکی از مناسبت‌های مهم تاریخ انقلاب اسلامی ایران برشمرد و افزود: روز جهانی قدس میراث گرانبهای معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) است که ابعاد فراملی دارد و طی چهل ویک سال گذشته هر سال بر گستره بین‌المللی آن افزوده شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان ،  نامگذاری یک روز به‌عنوان روز جهانی قدس را پیشنهاد راهبردی امام راحل در سال ۱۳۵۸ دانست و گفت: انتخاب آخرین جمعه ماه  رمضان برای نمایش خشم و نفرت مسلمانان جهان از جنایات رژیم غاصب اسرائیل نشات‌گرفته از نبوغ سیاسی بنیانگذار جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری، با اشاره به مقاومت ۷۲ ساله مردم مظلوم فلسطین زیر چکمه‌های دشمن غاصب، تصریح کرد: تعبیر زیبای شهید مطهری از مسئله فلسطین و قیاس آن با حماسه حسینی و تاکید بر لزوم شناخت شمر زمانه، نشان دهنده اهمیت دفاع از مظلوم است و هیچ مسلمانی نباید در برابر مسئله فلسطین بی‌تفاوت باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان ، دغدغه‌مندی و اهتمام نسبت به امور مسلمانان را شرط دینداری در کلام رسول گرامی اسلام (ص) دانست و افزود: نبی اکرم (ص) فرموده‌اند: «کسی که شاهد دادخواهی و فریاد مسلمان مظلومی باشد و به او پاسخ ندهد، مسلمان نیست».

او  با بیان اینکه امروز نگاه مردم فلسطین متوجه جهان اسلام است، گفت: روز جهانی قدس موجب دلگرمی مردم فلسطین است و اگر ملت‌های مسلمان به نحوی از انحا و در اقصی نقاط عالم حمایت خود را از این ملت مظلوم به‌نمایش گذارند، آنان را در ادامه راه مقاومت و مبارزه امیدوارتر خواهند کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به شیوع ویروس منحوس کرونا و ایجاد محدودیت در برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس سال‌جاری، افزود: رژیم صهیونیستی نیز همچون ویروسی منحوس خطرناک بوده و حیات بشریت را تهدید می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری، روز جهانی قدس را روز وحدت جهان اسلام دانست و گفت: در سال‌های اول نامگذاری روز جهانی قدس، تنها در چند کشور راهپیمایی برگزار می‌شد، اما اکنون در بیش از ۸۰ کشور جهان شاهد حمایت جهانیان از آرمان فلسطین هستیم.

او  با بیان اینکه امروز رژیم دژخیم اسرائیل امنیت خود را در خطر می‌بیند، افزود: رژیم متجاوز و کودک‌کش اسرائیل که با ظلم و زور در خانه فلسطینیان لانه کرده و به ناحق خون مقدس فرزندان آنان را بر زمین ریخته است، به‌واسطه همدلی ایجاد شده در جهان اسلام و هوشیاری و اظهار برائت مسلمانان نسبت به ستمگران عالم در روز جهانی قدس، تزلزل بیشتری را حس می‌کند و رو به زوال است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، همدردی با مردم فلسطین را یک تکیلف الهی و انسانی دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران در نگاه برخی، انقلاب ایرانی بود نه اسلامی؛ اما امام خمینی (ره) با مطرح کردن مسئله فلسطین در همان سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی این فتنه را خاموش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری، حاج قاسم سلیمانی را به تعبیر اسماعیل هنیه «شهید قدس» خواند و تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت انقلابی و بصیر ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین همواره همراهی داشته و در روز جهانی قدس سال‌جاری نیز با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع بیماری کرونا به‌شکل متفاوت و در فضای مجازی، خشم و انزجار خود را از رژیم استکباری صهیونیستی به‌نمایش خواهد گذاشت.

 

انتهای پیام/م.ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.