مراسم بزرگداشت مرحوم کاظم‌پور اردبیلی در وزارت نفت برگزار شد

مجلس بزرگداشت کاظم‌پور اردبیلی، دیپلمات ایرانی اوپک دقایقی پیش با حضور خانواده آن مرحوم، در محوطه باز وزارت نفت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس بزرگداشت حسین کاظم‌پور اردبیلی، دیپلمات ایرانی اوپک دقایقی پیش با حضور خانواده آن مرحوم، در محوطه باز وزارت نفت آغاز شد. این مراسم از سوی وزارت نفت برگزار شده است و بیژن زنگنه وزیر نفت، محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهور، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، عباس عراقچی و تعدادی دیگر از شخصیت‌های سیاسی و مسئولان کشوری در این مراسم حضور دارند.

پخش آنلاین مراسم نکوداشت زنده یاد حسین کاظم پور اردبیلی نیز همزمان انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید: پیام توییتری وزیر نفت در پی فوت نماینده ایران در اوپک 


گفتنی است، حسین کاظم پور اردبیلی از دیپلمات‌های باسابقه و برجسته کشورمان، بامداد شنبه این هفته پس از تحمل دوره‌ای از بیماری در اثر خونریزی مغزی دارفانی را وداع گفت. او از نجات‌یافتگان بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی در ۷ تیرماه بود.

این دیپلمات در سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ وزیر بازرگانی بود. کاظم پور اردبیلی در دولت جنگ از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ در جایگاه معاونت اقتصادی وزیر امور خارجه فعالیت می‌کرد و از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۹ نیز معاونت امور بین‌الملل وزیر نفت و عضویت هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران را برعهده داشت.

کاظم پور اردبیلی در فاصله سال‌های ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۴ سفیر ایران در ژاپن بود و از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۸ نیز نمایندگی ایران در اوپک را به‌عهده داشت. کاظم‌پور اردبیلی از سال ۱۳۹۲ تاکنون در جایگاه نماینده ایران در اوپک فعالیت می‌کرد.

او در کسوت نماینده ایران در هیئت عامل اوپک در تمام طول خدمتش همواره مدافع منافع ملی کشور بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
gfjy
۱۹:۰۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
بله
آخرین اخبار