فاز نخست محوطه باستانی شهریئری هفته دولت به بهره برداری می‌رسد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: فاز نخست محوطه باستانی شهریئری هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در دیدار با امام جمعه مشگین شهر گفت: در این راستا برای تکمیل فاز نخست محوطه باستانی شهر یئری بیش از ۵ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده و برای تکمیل پروژه که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد ۲ میلیارد تومان مورد نیاز است که با انعقاد قرارداد با پیمانکار پروژه طی چند روز آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

او تصریح کرد: شهر یئری به عنوان اولین پایگاه ملی با پیگیری‌های اساسی و همه‌جانبه به ثبت رسیده که این امر در تخصیص اعتبارات سالیانه برای ساماندهی آن مهم خواهد بود که این پروژه هم از نظر میراث فرهنگی و گردشگری مهم و ارزشمند است و هم مسئولان و وزارت متبوع نگاه ویژه‌ای به آن دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در مورد موزه مشگین‌شهر بیان کرد: با وجود کمبود‌ها و محدودیت‌های اعتباری با تلاش‌های مسئولان و به ویژه استاندار اردبیل و جذب اعتبارات ملی این پروژه در حال اجراست و با توجه به اهمیت تاریخی منطقه جزو ضروریات در منطقه است که دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

فلاحی در مورد ثبت جهانی کوه سبلان و اهمیت آن بر گردشگری و توسعه شهرستان مشگین‌شهر خاظرنشان کرد: ثبت جهانی سبلان اولویت اول این اداره کل بوده و این موضوع مستلزم همکاری همه‌جانبه حمایت ارگان‌های دولتی است.

او با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تاریخی و طبیعی شهرستان مشگین‌شهر گفت: در طرح جامع گردشگری استان نیز که در حال بازنگری است، نگاه ویژه‌ای به مشگین‌شهر شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.