اجرای طرح آجر به آجر در یزد/ خداحافظی مدارس استان با بخاری های نفتی

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان یزد از اجرای طرح آجر به آجر ویژه خیرین مدرسه ساز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، جواد ذاکر مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد در جمع اصحاب رسانه استان، گفت: با توجه به فرسودگی ۳۰ درصد از مدارس استان، طرح آجر به آجر برای خیرینی که تمایل به شرکت در ساخت و تکمیل فضا‌های آموزشی دارند راه اندازی می‌شود.

او افزود: خیرین استان می‌توانند در این طرح از تعمیر و تکمیل یک مدرسه تا تعمیر و یا تجهیز یک کلاس مشارکت داشته باشند.

ذاکر با بیان اینکه با با اجرای این طرح می توان از ظرفیت خیرین استفاده کرد، ادامه داد: در صورت نیاز، علاقه‌مندان می توانند به سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس یا مجمع خیرین مدرسه ساز استان مراجعه کنند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در ادامه از اجرای سامانه مکان یاب ویژه مدارس استان در سال ۹۸ خبر داد و گفت: این سامانه به منظور در دسترس قرار گرفتن نزدیک‌ترین فضای آموزشی ویژه دانش آموزان راه اندازی شده که باید تا پایان سال ۹۹ به صورت کامل در تمامی مناطق استان اجرا شود.

بهره برداری از ۴۰ مدرسه  تا پایان سال  ۹۹ در یزد

رضائیان معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل نوسازی مدارس استان نیز از تامین اعتبار تجهیزات ۴۰ مدرسه با اعتباری بالغ بر ۷/۵ میلیارد تومان تا پایان سال ۹۹ خبر داد و افزود: دو فضای آموزشی ویژه دانش آموزان خاص نیز تاپایان سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

او ادامه داد: در حال پیگیری تجهیزات یک باب آموزشگاه ویژه دانش آموزان اوتیسم با اعتباری بالغ بر ۲/۵ میلیارد تومان و تجهیزات یک مدرسه استثنائی ویژه دانش اموزان جسمی حرکتی با اعتباری بالغ برمیلیارد ۱/۵ تومان  تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

رضائیان با بیان اینکه  پارسال در کلاس‌های درس هیچ یک از مدارس استان بخاری نفتی وجود نداشت، اظهار داشت:  پارسال در تمامی مدارس استان بخاری نفتی حذف شده و در حال حاضر رویکرد اداره نوسازی مدارس استان بخاری‌های گازی است.

او اظهار داشت: ۴۰% از مدارس استان دارای بخاری گازی است، که قرار است با مشارکت شرکت گاز تا دوسال آینده، این مدارس هم استاندارد سازی شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار