برگزاری رویداد‌های حضوری شطرنج و خطر ابتلا به ویروس کرونا

با توجه به مجوز ابلاغ شده برای برگزاری رویداد‌های شطرنج به شکل حضوری، برخی ابهاماتی درباره‌ انفرادی بودن یا نبودن این رشته را مطرح می‌کنند.

برگزاری رویداد‌های حضوری شطرنج و خطر ابتلا به ویروس کرونابه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در ماه‌های اخیر به دلیل شیوع مهمانی ناخوانده یا همان کرونا ویروس، فعالیت‌ها و رقابت‌های ورزشی به طور کل، لغو شدند. شطرنج بازان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مسابقات جام ستارگان که بنا بود در اسفند ماه ۹۸ برگزار شود، لغو شد.

در آخرین مجوزی که توسط ستاد مقابله با کرونا صادر شد، به برخی رشته‌های کم خطر و انفرادی اجازه تمرین داده شد که نام شطرنج هم در بین این رشته‌ها قرار داشت؛ اما نکته‌ی قابل توجه آن است که در شطرنج، بازیکنان در فاصله‌ای نسبتا نزدیک به مصاف یکدیگر می‌روند و به عقیده‌ برخی، شاید به نوعی رشته‌ای انفرادی محسوب نشود. هرچند با وجود صدور مجوز برگزاری رویداد‌های حضوری، همچنان رقابت‌های شطرنج به صورت آنلاین پیگیری می‌شود و خبری از برگزاری رویداد‌های حضوری نیست. در صورت تصمیم فدراسیون شطرنج به برگزاری رویداد‌های شطرنج به شکل حضوری اعم از تمرین یا مسابقه، باید پروتکل‌هایی مناسب برای حفظ سلامت شطرنج بازان، پیش بینی و اجرایی شود.


بیشتر بخوانید :غلامی: حمایت‌های بیشتر، باعث دلگرمی بازیکنان شطرنج می‌شود/ بودجه برگزاری جام ستارگان، نباید برای اهداف دیگری صرف می‌شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار