قیمت شکر در بازار کنترل شد/ عرضه برنج با مشکلی مواجه نیست

رئیس سازمان صمت البرز گفت: قیمت شکر در بازاز استان البرز کنترل شد.

قیمت شکر در بازار کنترل شد/ عرضه برنج با مشکلی مواجه نیست

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، رامین ربیعی، رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت البرز با اشاره به بررسی وضعیت بازار استان و تأمین مایحتاج مردم در ماه مبارک رمضان،گفت: در این خصوص تا قبل از توزیع شکر دولتی در بازار به دلیل افزایش تقاضای مصرف آن، شاهد تغییر نرخ شکر و افزایش قیمت آن بودیم.

 رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت البرز افزود: به دنبال توزیع شکر دولتی قیمت آن در بازار کنترل شد، در مورد دیگر اقلام نیز مشکلی در بحث گرانی وجود نداشت و اقلامی ضروری مایحتاج مردم در ماه مبارک رمضان مانند گوشت، مرغ، خرما و … قیمت ثابتی داشتند.

ربیعی گفت: در خصوص برنامه‌هایی که برای ادامه رصد قیمت اقلام و کالاهای اساسی بعد از ماه مبارک رمضان مدنظر است، گفت: رصد و بررسی قیمت‌ها روزانه انجام خواهد شد و در صورت مشاهده هرگونه افزایش قیمت غیرعادی یک کالا بر روی آن متمرکز می‌شویم و اگر نیاز به اتخاذ تصمیم خاصی در مورد تغییر قیمت آن کالا باشد در ستاد تنظیم بازار مطرح می‌شود.

او در خصوص صحبت‌هایی که این روزها درباره کم شدن عرضه برنج در سطح بازار مطرح شده و عاملی در افزایش قیمت این کالا بوده است، افزود: در خصوص عرضه برنج در استان البرز اکنون مشکلی وجود ندارد، این مواردی نیز که مطرح می‌شود به دلیل شایعات است، نمونه این شایعات پاییز سال قبل بود که بیان شد کمبودهایی در راه است؛ بسیاری که نگران این موضوع بودند به سمت خریدهای چند برابری کالاهای اساسی از فروشگاه‌های بزرگ استان روی آوردند اما در نهایت ما مجدد قفسه فروشگاه‌ها را پر کردیم و شرایط نیز عادی شد.

 رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت البرز گفت: در کشور به طور پیوسته تولید اقلام و کالاهای مختلف در جریان است و کشوری که تولید دارد هیچگاه دچار کمبود نمی‌شود.

ربیعی با بیان این که در اسفندماه سال گذشته و همزمان با شیوع کرونا نیز به دنبال بروز برخی شایعات با افزایش تقاضا و نیاز چندین برابری به مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی مواجه شدیم، افزود: بروز این رویدادها موجب شد که در اسفندماه ۹۸ نیز به مدت چند روز با تلاطم در بازار مواجه شویم اما در نهایت واحدهای تولیدی استان برای رفع نیاز جامعه به مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی پای کار آمدند و این موضوع نیز با تولید کافی مدیریت شد.

منبع: خبرگزاری مهر 

انتهای پیام/ ر. خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.