آغاز طرح برون سپاری خدمات نقل و انتقال املاک در آذربایجان‌شرقی

طرح برون سپاری خدمات نقل و انتقال املاک مسکونی دارای پایان کار به دفاتر ثبتی در آذربایجان‌شرقی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،طرح برون سپاری خدمات نقل و انتقال املاک مسکونی (قطعی و قطعی رهنی) دارای پایان کار به دفاتر ثبتی در آذربایجان‌شرقی با حضور مدیرکل امور مالیاتی و مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان در دفترخانه ۲۴۲ تبریز آغاز شد.

 شریفی مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی هدف از اجرای طرح برون‌سپاری نقل و انتقال املاک را تسهیل و تسریع در امور مردم و الکترونیکی شدن امور بیان کرد و گفت: برون سپاری برخی خدمات سازمان امور مالیاتی در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و عمل به رهنمود‌های مقام معظم رهبری در حمایت از بخش خصوصی، گامی مثبت در جهت تسهیل انجام این خدمات به مردم است.

 شریفی افزود: در اجرای تبصره چهار ماده ۱۸۷ قانون مالیات­های مستقیم و به منظور تسهیل و تسریع در فرآیند صدور گواهی و تکریم ارباب رجوع، سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به برون­سپاری فرآیند اخذ مالیات نقل و انتقال املاک موضوع ماده ۵۹ قانون مالیات­های مستقیم و صدور آنی گواهی مربوط، از طریق دفاتر اسناد رسمی اقدام نموده است.

او اولویت سازمان امور مالیاتی و اداره کل را مودی مداری و رعایت عدالت مالیاتی دانست و گفت: برون سپاری خدمات دولتی به مردم و بخش خصوصی رضایتمندی مردم را به دنبال دارد و گامی مهم در تکریم ارباب رجوع و استقرار دولت الکترونیک است.

 شریفی به برون سپاری مالیات خودرو توسط سازمان امور مالیاتی اشاره کرد و افزود: برای تحقق این مهم سال‌ها قبل نقل و انتقال خودرو نیز از طریق سازمان امور مالیاتی به دفاتر پیشخوان خدمات دولت واگذار شد و اکنون نقل و انتقال املاک غیرمنقول مسکونی دارای پایان کار در دفاتر ثبت از سر گرفته شد و وصول مالیات این نوع خدمات به صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود.

شریفی، اجرای این بخشنامه را زمینه‌ساز مشارکت بخش خصوصی در وصول مالیات و تسهیل امور مودیان دانست و گفت: اداره کل امور مالیاتی استان در راستای اجرای صحیح قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی با هدف صیانت از حقوق دولت و مردم، بر روند اجرای صحیح قانون نظارت خواهد داشت.

او افزود: سامانه مرکز ارتباط مردمی ۱۵۲۶ آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات دفاتر اسناد رسمی استان خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار