انصارالله: عربستان در تبادل زندانیان تعلل می‌کند

سخنگوی انصارالله با اشاره به تعلل عربستان در اجرایی کردن طرح این جنبش در تبادل زندانیان فلسطینی و سعودی اعلام کرد انصارالله برای هر مذاکره‌ای در این زمینه آماده است.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد عبد السلام» سخنگوی رسمی انصار الله و رئیس هیئت مذاکره‌کننده یمن، در گفتگو با شبکه «المسیره»، بار دیگر بر خواست این جنبش برای آزادی زندانیان فلسطینی در عربستان سعودی تاکید کرد.

او گفت: «عبد الملک بدر الدین الحوثی» رهبر انصار الله، مسئله زندانیان فلسطینی در عربستان را دنبال می‌کند و تأخیر در اجرای اقدامی که ایشان خواستار آن شدند، از سوی طرف سعودی است و ایشان گفته اند که «ما از هر گونه مذاکره که به آزادی زندانیان منجر شود، استقبال می‌کنیم».

عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن، در سخنرانی خود به مناسبت پنجمین سالگرد جنگ یمن از آمادگی کامل صنعاء برای آزادی یک خلبان و چهار افسر سعودی در مقابل آزادی بازداشت شدگان جنبش حماس سخن گفته بود.

فلسطین برای مزایده نیست

سخنگوی انصارالله افزود: فلسطین برای مزایده نیست و کسی که در کنار این کشور ایستاده در این راه خون و شهید تقدیم می‌کند. وی همچنین تأکید کرد که بخشی از دلایل تجاوز به یمن به علت موضع‌گیری‌های مستقل این کشور در قبال مسائل مهم امت است.

وی تأکید کرد: تمام معامله‌ها نتوانستند، مسئله فلسطین را از بین ببرند و رژیم صهیونیستی همچنان دشمن شماره یک امت است و تنها طرحی که در عربستان سعودی وجود دارد تقدیم امت در ظرفی از جنس طلا برای خدمت به آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

عبدالسلام در ادامه گفت: محور مقاومت باید در تمام سطوح برای مقابله با دشمن صف‌آرایی کند. مشارکت تل‌آویو در حملات هوایی و حمایت لجستیک در تجاوز علیه یمن، به مسئله‌ای آشکار تبدیل شده است.

وی درباره موضع یمن در قابل مسئله فلسطین گفت: یمن در این موضع‌گیری و عمل پیشگام است و بر لزوم بسیج فرهنگی تأکید دارد.

محمد عبدالسلام در ادامه گفت که جنگ علیه یمن، سوریه، عراق، ترور سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» و محاصره ایران به علت موضع‌گیری شرافتمندانه این کشور‌ها در قبال مسائل اصلی امت است.

اعلام آتش‌بس از سوی عربستان دروغ است

سخنگوی انصار الله در خصوص اعلام آتش‌بس یک‌جانبه سعودی اعلام کرد: این مسئله دورغ است و فضای جنگ همچنان بر یمن حاکم است. مذاکرات با سازمان ملل همچنان ادامه دارد؛ اما سازمان ملل به دنبال آتش‌بس موقت است و موضع آمریکا و انگلیس را بیان می‌کند.

وی تاکید کرد که پیش از آتش‌بس باید بخاطر وضع انسانی در یمن ابتدا فرودگاه‌ها بازگشایی شود تا در سایه شیوع ویروس کرونا کمک‌های بشر دوستانه وارد کشور شود.

سخنگوی انصارالله در ادامه گفت: یمن صلح شرافتمندانه را رد نمی‌کند و اگر طرف مقابل خواستار صلحی شامل آتش‌بس و رفع محاصره باشد، انصار الله آماده مذاکره است.

وی به ائتلاف سعودی هشدار داد که محاصره اقتصادی یمن بی پاسخ نمی‌ماند و ظالمان عاقبت کار خود را خواهند دید.

محمد عبدالسلام در پایان با اشاره به اینکه مقاومت یمنی‌ها وارد سال ششم خود شده است، افزود: مقاومت مردم نمونه شرافتمندانه ایستادگی در برابر صف متجاوزانی است که خود در شرایط سخت و بدی قرار دارند. ما از مردم بزرگ یمن می‌خواهیم که به این مقاومت و پایداری ادامه دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار