دستگیری گردانندگان ۲ پیج اینستاگرامی

رئیس پلیس آگاهی انتظامی استان ایلام از دستگیری گردانندگان ۲ پیج اینستاگرامی درج قیمت کاذب طلا و ارز در شهر ایلام خبر داد.

دستگیری گردانندگان ۲ پیج اینستاگرامی

سرهنگ علی مهری رئیس پلیس آگاهی انتظامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با اخلالگران ارزی و در پی کسب خبر، مبنی بر فعالیت لینک‌های درج قیمت طلا و ارز در بستر فضای مجازی (اینستاگرام) که با درج قیمت‌های غیرواقعی و کاذب زمینه نوسانات والتهاب بازار را فراهم می‌آورند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و تخصصی مشخص کردند ۲ پیج اینستاگرام با حدود ۹۰ هزار عضو در زمینه درج قیمت کاذب سکه، طلا و ارز درسطح استان ایلام به صورت غیرقانونی فعالیت دارند.

رئیس پلیس آگاهی استان ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با همکاری کارشناسان پلیس فتا و با هماهنگی مقام قضائی ۲ نفر را در این زمینه دستگیر و متهمان در تحقیقات اولیه پلیسی و روبه رو شدن با ادله و مستندات به مدیریت پیج‌های مذکور اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان بدون مجوز قانونی در زمینه درج قیمت طلا و ارز در فضای پیام رسان اینستاگرام فعالیت داشته اند، خاطرنشان کرد: متهمان به همراه پرونده جهت سیرمراحل قانونی و مطالبه به حق مردم تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ مهری به شهروندان توصیه کرد: باتوجه به اینکه پیج‌های اینستاگرام منابع موثقی برای کسب اطلاع از قیمت‌ها نمی‌باشد نکات لازم در خصوص حضور در شبکه‌های اجتماعی را رعایت کنند تا از افتادن در دام شیادان و سودجویان در امان باشند و در صورت برخورد با چنین افرادی در اسرع وقت با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.