قطعه بندی مرغ در فروشگاه‌های عرضه مرغ ممنوع است/ کشف ۳۰ تن فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی در اردبیل

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اردبیل از ممنوع بودن قطعه بندی در مرغ فروشی‌ها و فروشگاه‌های عرضه مرغ در سطح این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر رضایی، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اردبیل گفت: به علت شرایط خاص فعلی و رعایت سلامت شهروندان قطعه بندی مرغ در فروشگاه‌ها تخلف بهداشتی بوده و با افرادی که به هشدار‌های دامپزشکی عمل ننمایند برخورد قانونی شده و خاطیان بدون اغماض به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

او افزود: شهروندان گوشت مرغ قطعه بندی مورد نیاز خود را به صورت بسته بندی کد دار و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه نمایند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اردبیل ادامه داد: مصرف کنندگان هنگام خرید مرغ و آلایش خوراکی به تاریخ تولید و انقضای محصول و در هنگام خرید گوشت قرمز به ممهور بودن آن به مهر بهداشتی دامپزشکی و بر چسبی که به همین منظور در دو قسمت بالا و پایین لاشه الصاق می‌شود دقت نموده و از خرید گوشت چرخ کرده آماده از قصابی‌ها و مراکز عرضه جداً خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را با سامانه ۱۵۱۲ به این اداره اطلاع دهند.

رضایی با بیان اینکه گوشت قرمز و سفید و آلایش خوراکی از فرآورده‌های پروتئینی اساسی در سبد خانواده محسوب می‌شود گفت: علاوه بر نظارت بهداشتی مستمر در طول سال، چندین طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی و گشت‌های تیمی مشترک نظارتی با حضور دستگاه‌های اجرائی مرتبط در طول سال انجام می‌شود تا پروتئین دامی سالم و کاملاً بهداشتی در دسترس مردم قرار گیرد.

او در خصوص عرضه گوشت قرمز منجمد در شهرستان اردبیل نیز گفت: گوشت قرمز منجمدی که در فروشگاه‌های زنجیره ای، هایپر مارکت‌ها و برخی از شرکت‌های تعاونی عرضه می‌شود از خارج از کشور و با رعایت کامل استاندارد‌های بهداشتی دامپزشکی وارد کشور شده و کاملا سالم و بهداشتی است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اردبیل افزود: تمامی مراحل ذبح، فرآوری لاشه، بسته بندی، انتقال به سردخانه و حمل گوشت از کشور مبدأ تحــت نظارت بازرسین بهداشتی و شرعی وارد کشور می‌شود و در ادامه با نظارت بهداشتی دامپزشکی در مراکز عرضه استان و شهرستان‌ها توزیع و پخش می‌شود.

بازدید بیش از ۴ هزار مورد بازدید از مراکز فرآورده‌های خام دامی

رضایی به انجام ۴ هزار و ۷۵۰ مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی از ابتدای سالجاری اشاره کرد و گفت: در اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان نزدیک به ۳۰ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی و تاریخ گذشته کشف، ضبط و امحا شده است.

او با اشاره به اینکه کارشناسان دامپزشکی با تمام توان امنیت غذایی شهروندان را پیگیری می‌کنند تصریح کرد: از ابتدای سال جاری برای ۷۰ واحد صنفی که دارای تخلف بهداشتی بوده و استاندارد‌های بهداشتی دامپزشکی را رعایت نکرده بودند پرونده قضایی تشکیل و ۸ واحد قصابی به علت کشتار غیر مجاز پلمب شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.