رئیس شورای حل اختلاف تهران:

٣۵ درصد از پرونده‌های کیفری در شعب صلح و سازش تهران مختومه شدند

مهدوی گفت: ٣۵ درصد از پرونده‌های کیفری دارای ارزش‌های مالی بالا مربوط به قصاص و دیه‌ در شعب صلح و سازش مختومه شدند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا مهدوی رئیس شورای حل اختلاف تهران و معاون قضایی دادگستری در مراسم افتتاح مجتمع ویژه صلح و سازش شهید سلیمانی شورای حل اختلاف استان تهران با اشاره به بخشنامه ریاست قوه قضاییه درباره اهتمام به صلح و سازش اظهار کرد: در اجرای بند ششم این بخشنامه مبنی بر استقرار شورای حل اختلاف در جوار دادسرا‌ها، تاکنون ٢۴ شعبه ویژه صلح و سازش در ١۶ ناحیه دادسرا مستقر شده اند.

رئیس شورای حل اختلاف تهران با بیان اینکه در هشت زندان استان تهران ١١ شعبه صلح و سازش وجود دارد، گفت: یک شعبه هم در جوار بقعه متبرکه امامزادگان عینعلی و زینعلی واقع در محله پونک تهران مستقر شده‌ است، البته یک شعبه اقلیت زرتشتیان هم در دادسرای ناحیه ٢٧ مستقر شده است.

رئیس شورای حل اختلاف تهران بیان کرد: در راستای تفاهم نامه با وزارت صنعت، معدن، تجارت مقرر شد ۶ شعبه ویژه صلح و سازش در شهرک‌های صنعتی و ٢٠ شعبه هم در اتحادیه‌های صنفی مختلف مستقر شوند.

مهدوی گفت: تدابیری اندیشیده شده تا میزان صلح و سازش افزایش پیدا کند، البته در برخی مجتمع‌ها و شعب ویژه میزان صلح و سازش در پرونده‌ها تا ۶٠ درصد است.

وی با بیان اینکه پیش از این درصد صلح و سازش در تهران کمتر از ١٠ درصد بود و متاسفانه برخی دل سرد بودند، گفت: این افراد می‌گفتند در تهران صلح و سازش پایین است، اما اعتقاد داریم تهران به عنوان پایتخت قابلیت صلح و سازش بالایی در پرونده‌ها دارد.

رئیس شورای حل اختلاف تهران و معاون قضایی دادگستری ادامه داد: ٣۵ درصد از پرونده‌های کیفری دارای ارزش‌های مالی بالا مربوط به قصاص و دیه‌ در شعب صلح و سازش مختومه شدند.

مهدوی با اشاره به شعبه ویژه صلح و سازش شهید سلیمانی گفت: این مجتمع ویژه در مرکز شهر قرار دارد و این منطقه پرونده‌های بسیار دارد و قابلیت صلح و سازش هم هست. نام این مجتمع با حساسیت خاصی انتخاب شد، زیرا این شهید بزرگوار مظهر صلح در منطقه بود.


بیشتر بخوانید: افتتاح شعبه صلحی ویژه شورای حل اختلاف تهران در حرم امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع)

بیشتر بخوانید: حکم اعدام برای سلطان طلا و خودرو و همسرش/ ۳۸ سال حبس برای ۲ نماینده مجلس و مدیران سابق سایپا

بیشتر بخوانید: ۳۷۰ پرونده قتل در شورای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار