پشتیبانی مادربرد‌های سری ۴۰۰ از نسل بعدی پردازنده‌های AMD

شرکت AMD اعلام کرد که نسل بعدی پردازنده‌های این شرکت روی مادربرد‌های سری ۴۰۰ نصب خواهد شد.

پشتیبانی مادربرد‌های سری ۴۰۰ از نسل بعدی پردازنده‌های AMDبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت AMD هر چند بار یکبار اعلام می‌کند که سوکت پشتیبانی کننده از پردازنده‌های جدید خود را تغییر داده است و کاربران برای استفاده از پردازنده‌های جدید این شرکت باید مادربرد رایانه خود را نیز تغییر دهند؛ آخرین خبر تغییر در سوکت‌های پشتیبانی کننده از پردازنده‌های این شرکت دو هفته پیش اعلام شد. AMD اعلام کرد که پردازنده‌های نسل بعدی Zen 3 صرفا روی مادر برد‌های AM4 نصب خواهند شد که این اسلات صرفا روی مادربرد‌های سری ۵۰۰ این شرکت وجود دارد. به این ترتیب مادربرد X470 که در حال حاضر قدرت نسبتا بالایی نیز دارد، توانایی استفاده از پردزانده‌های جدید AMD را نخواهد داشت و کاربران باید به نسل قبلی پردازنده‌های این شرکت اکتفا کنند.

مادربرد AMD

جزییاتی از تصمیمات جدید شرکت AMD

اما به تازگی این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد رویه خود در مورد پردازنده‌های نسل بعد Zen 3 را تغییر دهد و با توجه به درخواست‌های متعدد کاربران برای بررسی امکان پشتیبانی از پردازنده‌های Zen 3 روی سری ۴۰۰ مادربرد، شرکت AMD به این نتیجه رسید که می‌تواند نسل بعدی پردازنده‌های خود را روی سری ۴۰۰ نصب کند و به این ترتیب کاربران امکان استفاده از نسل بعدی پردازنده‌ها را خواهند داشت.

شرکت AMD درباره این تصمیم خود اعلام کرد که تراشه‌های استفاده شده در سری ۴۰۰ مادربرد، توانایی پشتیبانی از نسل بعدی پردازنده‌های خانواده Zen را خواهند داشت، اما این شرکت به خریداران خود توصیه می‌کند از سری ۵۰۰ مادربرد‌ها استفاده کنند تا بتواند از حداکثر توان پردازنده بهره‌مند شوند.


بیشتر بخوانید


علاوه بر این AMD اعلام کرده است که بروزرسانی که مربوط به پشتیبانی از پردازنده Zen 3 در کامپیوتر‌ها است، می‌تواند باعث غیر فعال شدن نسل قدیمی پردازنده‌های این شرکت شود و کاربرانی که از نسل‌‍‌های قدیمی پردازنده‌های این شرکت استفاده می‌کنند، نباید این بروزرسانی را دریافت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار