توقف اعمال جراحی پیوند عضو در کشور

کارشناس پیوند اعضا معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : شرایط ناشی از بحران بیماری همه‌گیر کرونا، موجب توقف اعمال جراحی پیوند عضو در کشور شده و همین مساله، اهدای عضو در کرمانشاه را هم متوقف کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛یونس زارعی کارشناس پیوند اعضا معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اهدای اعضای بدن ۱۲ بیمار مرگ مغزی طی سال گذشته در این استان خبر داد و گفت : یک مورد یگر هم از بیماران مرگ مغزی استان هنگام انتقال به تهران، متاسفانه بین راه فوت کرد و منجر به پیوند عضو نشد.

او با بیان اینکه چهار مورد پیوند کلیه از فرد زنده نیز طی سال گذشته انجام شده، گفت : استان کرمانشاه از نظر پیوند مغز استخوان با ۵۷ مورد، رتبه چهارم کشوری را دارد.

کارشناس پیوند اعضا معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص انجام پیوند اعضا طی سال‌جاری، افزود: شرایط ناشی از بحران بیماری همه‌گیر کرونا، موجب توقف اعمال جراحی پیوند عضو در کشور شده و همین مساله، اهدای عضو در کرمانشاه را نیز متوقف کرده است.

زارعی افزود: مواردی از مرگ مغزی داشتیم، اما، چون قبلا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری بودند با آزمایش‌های انجام شده نتوانستیم بطور قطعی از آلوده نبودن آن‌ها به کرونا اطمینان حاصل کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار