جانشین فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد؛

کشف بیش از ۳ تن موادمخدر در مرزهای آبی و خشکی جنوب شرق کشور

سردار گودرزی از کشف بیش از ۳ تن موادمخدر در مرز‌های آبی و خشکی جنوب شرق کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار احمدعلی گودرزی جانشین فرمانده مرزبانی ناجا در تشریح موفقیت‌های مرزبانان استان سیستان و بلوچستان در امر مبارزه با قاچاق مواد افیونی در مرز‌های جنوب شرقی کشور اظهار داشت: مرزبانان مومن و روزه دار استان که با روحیه انقلابی مراقب حریم مرز‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند در نتیجه ساعت‌ها کار اطلاعاتی موفق شدند در عملیاتی ضربتی در مرز‌های زابل و مرز‌های آبی دریای عمان در منطقه چابهار ۳ تن و ۲۰۱ کیلو و ۴۰۰ گرم انواع مواد مخدر را طی ۲۴ ساعت گذشته کشف کنند.

وی با اشاره به عملیات مرزبانان در منطقه شمال استان افزود: روز گذشته مرزبانان هنگ مرزی زابل در نتیجه ساعت‌ها کار اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان مبنی بر دپوی محموله سنگین مواد مخدر در حوالی دریاچه هامون مطلع شدند که سریعا موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا همچنین تصریح کرد: ماموران مرزی با اعزام به محل شناسایی شده در کاوش اطراف دریاچه هامون موفق شدند یک تن و ۶۹۳ کیلوگرم تریاک و ۸ کیلو و ۴۰۰ گرم هروئین را که به صورت ماهرانه و بسیار پیچیده در زیر بوته‌ها با هدف انتقال به داخل کشور دپو شده بود را کشف کنند.

سردار گودرزی همچنین به عملیات دیگر مرزبانان در عمق نوار مرزی دریای عمان اشاره و تصریح کرد: شب گذشته دریادلان مرزبانی در منطقه چابهار با اشراف اطلاعاتی از مرز‌های آبی کشور از قصد سوداگران مرگ مبنی بر وارد کردن محموله سنگین مواد مخدر از طریق دریای عمان به کشور مطلع شدند.

این مقام ارشد در مرزبانی خاطر نشان کرد: مرزبانان با گشت‌های هدفمند در دریا ۳ فروند شناور تندرو مربوط به قاچاقچیان را در عمق دریای عمان مشاهده و موفق شدند در دستگیری مسلحانه با اشرار مسلح آن‌ها را در دستیابی به اهداف شوم و خانمان سوزشان ناکام کنند.

وی در این رابطه با اشاره به دستگیری ۸ قاچاقچی و توقیف ۳ فروند شناور تندرو اظهار داشت: مرزبانان در این عملیات یک تن و ۵۰۰ کیلوگرم تریاک را به همراه مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات از قاچاقچیان کشف کردند.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر اینکه تلاش مرزبانان برای دستگیری قاچاقچیان و سوداگران مرگ در دو سوی مرز ایران و افغانستان ادامه دارد، تصریح کرد: مرزبانان با کشف این محموله سنگین مواد مخدر سهم بسزایی در سلامتی انسان‌ها و همچنین کاهش هزینه‌های مختلف در کشور دارند و مردم از مرزبانان به عنوان سربازان گمنام و حافظان حدود و ثغور ایران اسلامی حراست می‌کنند و باید قدردان آن‌ها و خانواده‌های محترمشان باشند.

افزایش دو برابری کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته

سردار گودرزی با بیان اینکه کشور‌های غربی و اروپایی مبارزه با قاچاق مواد مخدر را باید از سازمان ملل مطالبه کنند، خاطر نشان کرد: از کشور دوست و مسلمان افغانستان انتظار داریم که ضمن کنترل مرز‌های مشترک با جمهوری اسلامی ایران مبارزه با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهد.

وی در ادامه از افزایش دو برابری کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: طی دو ماهه گذشته در سال جاری بیش از ۲۴ تن انواع مواد مخدر کشف و در این رابطه ۱۶۰ قاچاقچی دستگیر و ۱۰ نفر به هلاکت رسیده اند.

توزیع ۴۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند مرزنشین

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا به اجرای طرح مواسات، همدلی و کمک مومنانه اشاره کرد و افزود: در اجرای منویات مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در خصوص طرح مواسات، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و مرزنشینان محروم با همدلی مرزبانان ۴۰ هزار بسته معیشتی که ارزش یک میلیارد و ۲۸۳ میلیون تومان (مایحتاج خوراکی تهیه و در بین خانواده‌های نیازمند مرزنشین توزیع شده است) که این همدلی و کمک مومنانه همچنان در بین مرزبانان سراسر مرز‌های کشور ادامه خواهد داشت.

توزیع ۱۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در بین مرزنشینان و مرزبانان

سردار گودرزی در خصوص توزیع مواد ضدعفونی کننده و شوینده نیز عنوان کرد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مرز‌های کشور با تعامل با شرکت‌های تولیدی ۱۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و شوینده تهیه و در بین مرزنشینان و مرزبانان در سراسر نقاط مرزی کشور توزیع شد.

طرح‌های مردم یاری در کل مرز‌های کشور در حال اجرا است

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا به اجرای طرح‌های مردم یاری نیز اشاره و خاطر نشان کرد: مرزبانی برابر وظایف ذاتی و استیفای حقوق مرزنشینان همواره کمک و خدمات رسانی به مرزنشینان را که مرزبانان واقعی کشور هستند در دستور کار دارد که به همین منظور در طول سال طرح‌های مردم یاری، ویزیت رایگان پزشکی، تحویل اقلام دارویی رایگان، امدادرسانی و ... در کل مرز‌های کشور در حال اجرا است.


بیشتر بخوانید: انهدام باند توزیع موادمخدر در پوشش شرکت باربری در شوش

بیشتر بخوانید: شناسایی پاتوق توزیع موادمخدر در تهرانسر

بیشتر بخوانید: کشف بیش از ۲۲ کیلوگرم موادمخدر جاسازی شده در بطری و چمدان


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار