انتقال آب با لوله در سطح ۳۲ هزار هکتار در دشت سیستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: طرح انتقال آب با لوله در سطح ۳۲ هزار هکتار از دشت سیستان با اعتبار ۳۴ هزار و ۱۹۸ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: طرح انتقال آب با لوله در سطح ۳۲ هزار هکتار از دشت سیستان با اعتبار ۳۴ هزار و ۱۹۸ میلیارد ریال، مرمت و بازسازی۲۳۰ رشته قنات با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال و چهار هزار و ۵۶۲ هکتار سیستم آبیاری نوین با اعتبار ۳۶۷ میلیارد ریال طرح‌های افتتاح شده امروز توسط رییس جمهوری را در این استان تشکیل می‌دهند.

غلام حیدر زورقی افزود: همچنین انتقال آب با لوله به مزارع در سطح ۲۲۰ کیلومتر با اعتبار ۴۹ میلیارد ریال، اجرای عملیات آب و خاک تعاونی‌های تولید در سطح ۱۱۲ هکتار با اعتبار ۸/۱ میلیارد ریال، مالچ پاشی در شهرستان‌های ایرانشهر، بمپور، زهک و میرجاوه در سطح سه هزار و ۲۰۰ هکتار و با اعتبار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال، پخش آب منطقه سیستان در گستره ۱۴ هزار هکتار با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های افتتاح شده امروز در سیستان و بلوچستان را تشکیل می‌دهند.

او عملیات آبخیزداری (پخش سیلاب گوهرکوه خاش) به میزان ۱۰۰ هزار متر مکعب و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و نهالکاری سه هزار و ۵۰۰ هکتار و با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال را از دیگر طرح‌های افتتاح شده امروز در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: بهره‌برداری از طرح‌های بخش کشاورزی در این استان زمینه اشتغال۵۳ هزار و ۴۴۱ نفر را فراهم کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار