برای مقابله با آتش سوزی نقاط بحرانی شناسایی شدند

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: به منظور پیشگیری از خسارات به مراتع و جنگل‌ها ۱۵۵ منطقه بحرانی و نیمه بحرانی در سطح استان شناسایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرشید سنجری  فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاهگفت: جنگل به عنوان منطقه‌ای وسیع و پوشیده از درخت و گونه‌های غنی بدون دخالت انسان به وجود آمده اما با عدم نگهداری، بهره‌برداری صحیح و حریق شاهد خیانت انسان‌ها هستیم در حالی که جنگل‌ها سرمایه همه نسل‌ها است.

او افزود: آتش سوزی جنگل‌ها سبب می‌شود جان اهالی روستا در معرض خطر قرار گیرد همچنین سبب از بین رفتن پوشش گیاهی درختان، از بین رفتن ارزش تجاری درختان، آسیب به محیط زیست، زمینه‌ساز فرسایش خاک و تسریع در ایجاد آفات گیاهی خواهد شد همچنین زمینه آلودگی هوا و بیماری‌های تنفسی را فراهم می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه بیان داشت: با گرم شدن هوا پوشش گیاهی خشک و ضلع مثلث حریق فراهم خواهد شد و این سبب آتش سوزی سریع‌تر می‌شود بنابراین مردم با توجه به شیوع ویروس کرونا از تردد در جنگل‌ها بپرهیزند و در صورت ورود آتش روشن نکنند.

سنجری بیان کرد: همچنین در صورت مشاهده آتش موارد را از طریق سامانه ۱۵۰۴ یا مراجعه به نزدیک‌ترین پاسگاه اطلاع رسانی کنند.

این مسئول عنوان کرد: به منظور پیشگیری از خسارات به مراتع و جنگل‌ها ۱۵۵ منطقه بحرانی و نیمه بحرانی در سطح استان شناسایی شده و در این میان با کمک جوامع محلی چوب‌های خشک در سطح این نقاط جمع‌آوری شده است.

او بیان کرد: احداث آتش بر و تیغ زنی در جنگل‌ها و جاده‌ها از جمله اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از وقوع حریق است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه پرتاب ته سیگار رانندگان زمینه آتش‌سوزی را فراهم می‌کند، عنوان کرد: با همکاری نیروهای انتظامی و نظامی اکیپ‌های اطفا حریق در سطح استان کرمانشاه تشکیل شده است.

سنجری از نصب تابلوهای هشدار دهنده در سطح مناطق استان خبر داد و گفت: از اکیپهای اطفا حریق از یکم خرداد آماده باش هستند.

او با بیان اینکه ۱۷ پایگاه موقت اطفای حریق در ادارات شهرستان مستقر شده، افزود: دستگاه‌های مورد نیاز این مراکز نیز تجهیز شده‌اند.

این مسئول گفت: با توجه به اینکه امسال گرمای هوا زودتر آغاز شده زمینه برای وقوع حریق بیشتر فراهم است.
منبع مهر
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار