مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت: برای تامین سلامت مصرف کنندگان، جلوگیری از توزیع کالا‌های بدون کیفیت و بدون نشان استاندارد طرح نظارتی ویژه ماه رمضان انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیر کل اداره استاندارد استان کرمانشاه گفت: برای تامین ایمنی و سلامت مصرف کنندگان، سالم سازی بازار مصرف و جلوگیری از توزیع کالا‌های بدون کیفیت وبدون نشان استاندارد از ابتدای ماه مبارک رمضان، این اداره کل طرح نظارتی ویژه را از بازار مصرف اقلام مصرفی آغاز کرده است.

محمودرضا نیازی بیان کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان ۳۲۹ بازرسی از اقلام پرمصرف مانند مواد خوراکی و شوینده‌ها در سطح بازار استان انجام که طی آن ۱۱۷ بطری سفید کننده یک لیتری، ۱۸۰ کیلوگرم شکر و ۱۸ کیلوگرم چای غیر استاندارد کشف و توقیف شد.

او یادآور شد: طی این بازرسی‌ها، کارشناسان اداره کل استاندارد با حضور در مراکز صنفی سطح استان به بررسی سلامت و صحت علامت استاندارد، کد ده رقمی ذیل نشان استاندارد، آدرس کارخانه از کالا‌های عرضه شده می‌پردازند و به صورت راندومی به نیابت از مردم اقدام به خرید اقلام پر مصرف با هزینه سازمان، جهت ارزیابی انطباق کالا می‌نمایند که درصورت مغایرت کیفی این کالا‌ها با استاندارد‌های مربوطه نسبت به جمع آوری آن‌ها اقدام و با متخلفین مربوطه برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

او  افزود: ۱۰ فرآورده کشک مایع، شیر پاستوریزه، شیرفرادما، قند، شکر، چای سیاه، پنیر لاکتیکی، پنیر خامه ای، پنیر خامه ای، مایع و ژل ظرفشویی و سدیم هیپو کلرید به صورت ویژه در ماه مبارک رمضان تحت بازرسی و نمونه برداری قرار گرفتند.

نیازی در پایان افزود: نظارت بازرسان این اداره کل به صورت مستمر از واحد‌های تولیدی و بازار مصرف استان صورت می گیرد و مردم عزیز نباید نگرانی از بابت کیفیت کالا‌های با علامت استاندارد  داشته باشند مصرف کنندگان  هنگام خرید به کد ده دقمی درج شده در زیر نشان استاندارد دقت نموده و می‌توانند با ارسال آن به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اعتبار واحد تولیدی و اصالت کالا مطلع شوند.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.