مدیرکل بیمه سلامت استان همدان:

حذف تدریجی دفترچه‌های بیمه سلامت با انجام نسخه نویسی الکترونیک

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از حذف تدریجی دفترچه‌های بیمه سلامت با انجام نسخه نویسی الکترونیکی خبر داد.

حذف تدریجی دفترچه‌های بیمه سلامت با انجام نسخه نویسی الکترونیکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سعید فرجی مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت:  استفاده از بستر‌های الکترونیک در جهت خدمت رسانی به بیمه شدگان از مهمترین اهداف سازمان بیمه سلامت،در سال جاری است که منجر به حذف تدریجی دفترچه‌های بیمه سلامت می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: اجرای این طرح به منظور استقرار سامانه پرونده الکترونیک سلامت شهروندان آثار و برکات فراوانی در ارتقاء سطح سلامت جامعه خواهد داشت.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان  افزود: نسخه نویسی الکترونیکی الزام قانونی دارد و همه طرف قرار داد با این بیمه ملزم به اجرا  این قانون هستند.

 فرجی ادامه داد: اجرایی شدن نسخه نویسی الکترونیکی مستلزم فراهم شدن پیش نیاز‌هایی از جمله تعامل مناسب با مراکز طرف قرارداد در ارسال اطلاعات، اشراف کامل مدیریت و تیم‌های فنی استان به موضوع و جوانب آن، هماهنگی با ستاد مرکزی سازمان؛ حوزه‌های فنی و فناوری و پیش بینی راه حل برای رفع مشکلات احتمالی، هماهنگی با مراجع استانی، استانداری، نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری، اطلاع رسانی به بیمه شدگان و فرهنگ سازی و آموزش موسسات طرف قرارداد است.

او افزود: نسخه نویسی الکترونیک به منظور مدیریت منابع و ارائه خدمات با کیفیت به بیمه شده مورد توجه قرار گرفته و قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه از طریق این سامانه نحوه تجویز دارو از سوی پزشک برای دیگر پزشکان قابل مشاهده است گفت:  برای پزشک از طریق این سامانه امکان ویرایش نسخه فراهم می‌شود.

فرجی ادامه داد: تمام نیاز‌های پزشک با مراجعه بیمار در این سامانه تعریف شده است.

انتهای پیام /ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.