تشکیل ۲۸۸ پرونده تخلف برای اصناف چهارمحال و بختیاری

از ابتدای امسال تا کنون، ۱۰ هزار بازرسی از اصناف استان چهارمحال و بختیاری صورت گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد تنظیم بازار گفت: در دو ماهه فروردین و اردیبهشت امسال ۱۰ هزار بازرسی از اصناف این استان انجام گرفت.

او افزود: در این بازرسی‌ها، ۳۳۲ تخلف کشف و برای ۲۸۸ صنف پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

رستمی با بیان اینکه ۳۳ واحد صنفی فعال در استان طی دو ماه گذشته بیشتر از سه تخلف مرتکب شده اند اضافه کرد: از این تعداد ۱۰ واحد صنفی که بیشترین تخلفات را به خود اختصاص داده پلمب و مشخصات این واحد‌ها از سوی رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

او بیشترین تخلف صورت گرفته از سوی اصناف استان را نبود برچسب قیمت بیان کرد و افزود: کم‌فروشی، گرانفروشی، تقلب، احتکار و بی‌توجهی در رعایت مسائل بهداشتی از دیگر تخلفات اصناف استان بوده است.

رستمی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۳ مورد شکایت مردمی به این سازمان رسیده که از این تعداد ۲۳۱ پرونده مختومه شده است.

او با بیان اینکه جریمه‌هایی که برای اصناف متخلف در نظر گرفته شده است از بازدارندگی لازم برخوردار نیست ادامه داد: این موضوع می‌طلبد در خصوص میزان جریمه‌ها در قانون بازنگری شود.

بیژن بهرامی معاون بازرسی، نظارت و مبارزه با کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر واحد‌های نانوایی استان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون چهار نانوایی متخلف تعطیل شده است.

او افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ظرف دو هفته آینده تمامی واحد‌های نانوایی در استان باید دارای تابلو باشند و این واحد‌ها قیمت هر قرص نان و وزن چانه را در تابلو‌های مشخص اعلام کنند.

بهرامی با بیان اینکه بضاعت این سازمان به بیشتر از ۲۰ گروه بازرسی نمی‌رسد ادامه داد: کمبود نیرو سبب شده تا نظارت و بازرسی بر عرضه و توزیع کالا‌های راهبردی و اساسی مردم معطوف شود و نظارت بر سایر اصناف کمرنگ شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.