معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با حضور مشاور معاون بهداشت وزیر بهداشت وضعیت شهرستان‌های دشت آزادگان را به لحاظ شیوع، کنترل و مهار کرونا ویروس بررسی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به همراه مطلق مشاور معاون بهداشت وزیر بهداشت به منظور بررسی عملکرد شهرستان‌ها در کنترل و مهار کرونا ویروس با حضور در شهرستان‌های مختلف تحت پوشش این دانشگاه، مشکلات بررسی و راهکار‌های مناسب ارائه گردید.

او افزود: در جلسه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان دشت آزادگان که با حضور حاتم زاده مدیریت شبکه و نجات رئیس مرکز بهداشت شهرستان درخصوص بررسی چالش‌ها و مشکلات بهداشتی درمانی برگزار گردید، بحث و تبادل نظر در مورد نتایج مثبت نمونه گیری کووید در گروه‌های پر خطر جامعه صورت گرفت.

علوی اظهار داشت: در این جلسه، تعداد و موارد مثبت نمونه‌های گرفته شده از بیماران ایدزی و معتادان تحت پوشش مراکز گذری "مراکز DIC" بررسی شد و براساس نتایج بدست آمده، جواب تست همه بیماران مبتلا به ایدز در این شهرستان منفی و فقط ۲ نفر از ۴۹ مورد معتاد نمونه گیری شده مثبت اعلام شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: همچنین بر اساس بررسی‌های انجام شده، از بین یکهزار و ۶۲۰ زن باردار غربالگری شده، ۴ مورد مثبت شناسایی شد که ۲ مورد آن‌ها بهبودی یافتند و ۲ نفر دیگر تحت درمان هستند، ضمن اینکه در غربالگری ۶ هزار و ۸۰۰ سالمند شهرستان، تعداد ۱۳ نفرمثبت شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفتند.

این مقام مسئول به بررسی فعالیت‌های ستاد شهرستان و اقدامات انجام شده در کنترل و مهار ویروس کرونا در ادامه این بازدید اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به نزدیک بودن ایام عید فطر و اهمیت برگزاری مراسمات و تجمعات فرهنگی و مذهبی در این منطقه بر مذاکر با شیوخ و سادات در زمینه تشویق مردم برای در خانه ماندن و فاصله گزاری اجتماعی به خصوص در این ایام تاکید گردید.

سید محمد علوی ادامه داد: علاوه بر اقدامات مذکور، یکی از اقداماتی که با تاکید مرکز بهداشت استان برای حساس سازی عمومی از سوی آموزش سلامت انجام شده، پخش روزانه کلیپ‌های صوتی و تصویری به زبان عربی برای اطلاع رسانی عمومی در سطح شهرستان در این بازه زمانی حساس است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار