پنتاگون: جمعه به طور رسمی از معاهده آسمان‌های باز خارج می‌شویم

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد این کشور امروز به طور رسمی خروج از معاهده آسمان‌های باز را اعلام خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد ایالات متحده امروز (جمعه) به صورت رسمی خروج از معاهده آسمان‌های باز را اعلام خواهد کرد.

پیش از این نیز نشریه نیویورک تایمز طی گزارشی به نقل از یک منبع آگاه نوشت دونالد ترامپ به زودی از یک معاهده مهم کنترل تسلیحات خارج خواهد شد.

وزارت دفاع آمریکا در این بیانیه مدعی شد: «روسیه به طور فزاینده‌ای از این پیمان برای پشتیبانی از تلاش‌های خود در راستای توجیه خصومت علیه همسایگان خود استفاده می‌کند و ممکن است که از این پیمان برای هدف قرار دادن نظامی آمریکا و متحدان استفاده کند.»


بیشتر بخوانید:


رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند خروج از این توافق احتمالاً به تنش‌ها در روابط با مسکو دامن زده و واکنش متحدان اروپایی و همچنین برخی از اعضای کنگره را به همراه خواهد داشت.

معاهده امنیتی «آسمان باز» به امضای ۳۵ کشور خارجی رسیده و بر اساس آن کشورهای عضو متعهد شده‌اند تا در آسمان سایر اعضای این معاهده پروازهای جاسوسی انجام ندهند.

آمریکا و روسیه در شرایط فعلی از اعضای این معاهده به شمار می‌آیند. این معاهده نقش مهمی را در محدودیت رقابت تسلیحاتی بین کشورها ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
آمريكا از همه معاهدات بين المللي خارج ميشه و بزودي رك و راست به همه ميگه من قانون مانون حاليم نيست و قانون فقط قانون جنگله كه فعلا منم سلطان جنگل هستم و همه بايد از من اطاعت كنن
آخرین اخبار