سازمان ملل: نظام بهداشت و درمان یمن در آستانه فروپاشی قرار دارد

سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل هشدار داد که سیستم بهداشت و درمان یمن همزمان و در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، در آستانه فروپاشی قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ینس لائیرکه» امروز جمعه درباره وضعیت بهداشت و درمان یمن همزمان با شیوع ویروس کرونا در این کشور هشدار داد.

این مقام سازمان ملل طی نشستی در ژنو گفته است که سیستم بهداشت و درمان یمن وضعیتی هشدارآمیز دارد و در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

لائیرکه افزود: سازمان‌های امدادی که در یمن مشغول به فعالیت هستند می‌گویند که این کشور در لبه پرتگاه قرار گرفته و وضعیت آن نگران کننده است.

وی در ادامه اظهارات خود درباره شیوع گسترده ویروس کرونا در یمن نیز هشدار داده است.

بیشتر بخوانید:

افزایش شمار مرگ و میر بر اثر بیماری‌های شبیه به کرونا در یمن

مسئول یمنی: به تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا نیازمندیم

در بخش دیگری از اظهارات این مقام سازمان ملل آمده است: سازمان‌های امدادی می‌گویند که سیستم بهداشتی یمن عملا فروپاشیده است.

این هشدار‌ها در حالی مطرح می‌شود که ائتلاف سعودی همچنان به حملات خود در ششمین سال تجاوز به یمن، ادامه می‌دهد و غیرنظامیان در این کشور هدف بمباران جنگنده‌های سعودی قرار دارند.

ائتلاف متجاوز سعودی از زمان آغاز حملات خود به یمن تاکنون، زیرساخت‌های حیاتی این کشور مانند بیمارستان‌ها، مراکز امدادی، تاسیسات آب آشامیدنی و مدارس را هدف حملات خود قرار داده است.

ده‌ها هزار نفر از مردم یمن بر اثر این حملات جان خود را از دست داده‌اند، بخش عمده‌ای از مردم این کشور در آستانه قحطی و گرسنگی قرار دارند و در حال حاضر شیوع ویروس کرونا تهدید بزرگ دیگری برای مردم یمن به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار