جوان‌های یزدی تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردند/ ساخت کیت‌های تشخیص کرونا

کیت‌های تشخیص ویروس کرونا با نتیجه گیری کمتر از ۲۵ دقیقه به همت یک شرکت دانش بنیان در یزد تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، ورود غیرمنتظره ویروسی ناشناخته به جهان همه را غافلگیر کرد، covid_۱۹ یا همان ویروس کرونا از ابتدای اسفندماه پارسال وارد ایران شد و به سرعت در تمام استان‌های کشور گسترش یافت.

این ویروس منحوس بحران‌های زیادی را پیش روی مان قرار داد، اما مردم نوع دوست و جوانان جهادگر این مرز بوم به دنبال رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب به منظور رزمایش همدلی و کمک مومنانه به صحنه آمدند و با تلاش و پشتکار در مقابل این بحران ایستادگی کردند.

جوان‌های یزدی تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردند/ ساخت کیت‌های تشخیص کرونا در یزد

شیوع کرونا ویروس آن هم در بحبوحه عید نوروز صنایع زیادی را به تعطیلی کشاند و ضربه‌ی جبران ناپذیری را به اقتصاد کشور وارد کرد.

در این میان به یکی از شرکت‌های دانش بنیان در استان یزد رفتم، این شرکت شش سال است که در زمینه تشخیص مولکولی و کیت‌های مرتبط با این حوزه فعالیت دارد.

جوانان این شرکت، تهدید کرونا را به فرصت تبدیل و در کنار تولیدات خود، خط تولید کیت‌های تشخیص کرونا را راه اندازی کردند.

محمد باقر محمودی، مدیر عامل این شرکت با اشاره به اینکه تولید کیت‌های تشخیص کرونا مرتبط با حوزه‌ی کاری این شرکت است، می‌گوید: از همان ابتدای ورود این ویروس به کشور مجوز‌های لازم را از وزارت بهداشت دریافت و تولید این کیت‌ها را آغاز کردیم.

جوان‌های یزدی تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردند/ ساخت کیت‌های تشخیص کرونا در یزد

او با بیان اینکه در این مجموعه ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم فعالیت دارند، می‌افزاید: روزانه ۳۳ هزار کیت در این شرکت دانش بنیان تولید می‌شود که بسته به سفارش می‌توان این میزان را افزایش داد.

محمودی تصریح می‌کند: کیت‌های تولید شده در این شرکت به تمام استان‌های کشور ارسال می‌شوند و در صورت تامین کامل نیاز داخل کشور مجوز صادرات این محصولات نیز صادر می‌شود.

قیمت کیت‌های ایرانی یک سوم قیمت مشابه خارجی

پژمان مهر، مدیرتولید این شرکت با بیان اینکه کیت‌های تشخیص کرونایی که در یزد تولید می‌شود مزایای زیادی نسبت به مشابه خارجی خود دارند، می‌گوید: بیشتر نمونه‌های خارجی از واکنش‌های آنزیمی که نیازمند دمای خاصی است در کیت‌های خود بهره می‌برند در حالی که تمام مراحل کیت‌های این شرکت در دمای اتاق قابل انجام است.

جوان‌های یزدی تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردند/ ساخت کیت‌های تشخیص کرونا در یزد

او با بیان اینکه این کیت‌ها در کمتر از ۲۵ دقیقه ژنوم ویروس کرونا را استخراج می‌کنند، می‌افزاید: خطای پایین در نتیجه گیری نهایی و سهولت استفاده در تمامی آزمایشگاه‌ها از دیگر مزایای کیت‌های تشخیص کرونای یزد است.

او با بیان اینکه محصول از تولید تا مصرف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، تصریح می‌کند: در قسمت کنترل کیفی شرکت، ابتدا مواد اولیه مورد ارزیابی قرار گرفته و وارد چرخه تولید می‌شود و پس از آن محصول نهایی ارزیابی شده و در صورت تایید وارد بخش بسته بندی می‌شود.

افزایش ظرفیت تولید در گروی تامین مواد اولیه

اسحاق محمودی مدیر داخلی شرکت دانش بنیان یزد، قیمت تمام شده‌ی کیت‌های تولیدی این شرکت را یک سوم مشابه خارجی عنوان می‌کند و می‌افزاید: این کیت‌ها به صورت ۱۰۰ واکنشه عرضه می‌شوند، به این معنا که هر کیت برای ۱۰۰ بیمار قابل استفاده است.

جوان‌های یزدی تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردند/ ساخت کیت‌های تشخیص کرونا در یزد

او با بیان اینکه در شرایط بحرانی با توجه به حجم تولید، نیاز به مواد اولیه نیز بیشتر می‌شود، می‌گوید: هیچگونه مشکلی از نظر تولید وجود ندارد. در صورتی که مواد اولیه کافی برای تولید کیت‌های تشخیص کرونا تامین شوند، می‌توان تولید را تا چند برابر افزایش داد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار