به توصیه‌های کرونایی کمتر توجه می‌شود

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: افزایش مبتلایان به ویروس کرونا نشان می‌دهد مردم تمایلی ندارند به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد مهدی خواجه‌ئیان معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر در گفت‌وگو با رادیو بوشهر بیان کرد: با موارد جدیدی که پنجشنبه و جمعه شناسایی شد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان به ۶۸۴ نفر رسید و این آمار نشان می‌دهد انگار مردم چندان تمایلی به رعایت توصیه‌های بهداشتی ندارند.

او تاکید کرد: بار‌ها از مردم خواسته شده از حضور در تجمع‌های غیر ضروری پرهیز کنند اما باز شاهد هستیم که برنامه‌های جمعی برگزار می‌شود.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با اشاره به مسافرت‌هایی که در حال انجام است، گفت: این موضوع، کار را مشکل می‌کند.

خواجه‌ئیان ادامه داد: در زمان حاضر بیماران بستری کم هستند اما با روندی که از بی‌توجهی به موارد بهداشتی می‌بینیم، باید در آینده‌ای نه چندان دور  منتظر بد حال شدن و بستری شدن افراد شناسایی شده باشیم.

او عنوان کرد: نباید بگذاریم وضع بدی که در ابتدای شیوع کرونا در استان‌های شمالی کشور اتفاق افتاد در استان ما رخ دهد، اما  روند حاضر دورنمای خوبی نداریم.

توصیه به ادارات

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: ادارات در حال حاضر فعال هستند و مکلفند کار انجام دهند، اما تاجایی که می‌شود تلاش کنند کارمندان دورکاری کنند و در اتاق‌ها بیش از یکی دو کارمند نباشند.

خواجه‌ئیان تاکید کرد: رعایت فاصله برای خود کارکنان صورت گیرد و از وسایل حفاظت فردی استفاده شود تا هم کارکنان مبتلا نشوند و هم ویروس از طریق کارکنان به مراجعه کنندگان منتقل نشود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.