روحانی خبر داد:

تغییر ساعت کاری ادارات از ۱۰ خرداد/ چارچوب «شهید خدمت» مشخص و ابلاغ می‌شود

رئیس جمهور از تغییر ساعات کاری ادارات بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در تشریح این مراحل سه گانه گفت که اعلام دقیق بیماری و بسیج همه کشور برای مقابله با این بیماری، عبور از حالت خطرناک و کنترل شیوع آن با طرح فاصله گذاری اجتماعی و فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و بازگشایی‌های تدریجی و پلکانی کسب و کارها، سه مرحله‌ای بود که تقریبا به جز در برخی مناطق، از آن مراحل عبور کرده ایم.

رئیس جمهور در این جلسه با تاکید بر اینکه ویروس کرونا ویروسی نوپدید و عالمگیر است و دستور العمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی باید همچنان تا رسیدن به نقطه‌ای اطمینان بخش، رعایت شوند، اظهارداشت: امیدواریم به تدریج و با سرعت همه کشور را به مرحله چهارم مهار کرونا برسانیم.

روحانی با تاکید بر اینکه "عده‌ای دنبال هراس افکنی هستند و این را نباید بپذیریم"، تاکید کرد: مراقبت‌ها و احتیاط‌های بهداشتی کاملا باید رعایت شوند، اما برخی می‌خواهند فضای روانی جامعه را ناامن کرده و یا اینگونه القاء کنند که وضعیت غیرقابل بازگشت است، درصورتی که چنین نیست.

رئیس جمهور همچنین با تشریح مصوبات این جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: اماکن و صحن حرم‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از بعد از عید فطر گشایش می‌یابد و درباره بازگشایی کل مساجد و پایان محدودیت برای فعالیت پاساژ‌ها، ظرف هفته جاری بررسی‌ها تکمیل و در جلسه شنبه آتی درباره آن‌ها تصمیم گیری می‌شود.

روحانی اظهار کرد: از هفته آتی یعنی از دهم خرداد همه کارمندان اداری البته با مراعات تمامی دستورالعمل‌ها از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه تا ۱۴ و ۳۰ در محل کار خود حضور خواهند یافت.

رئیس جمهور همچنین اظهارداشت: چارچوب "شهید خدمت" مشخص و ابلاغ خواهد شد.

روحانی بازگشایی موزه‌ها و اماکن تاریخی از فردا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از دیگر مصوبات این جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا عنوان کرد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به جزئیات تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت از روند مبارزه با کرونا گفت: در چارچوب این گزارش، میزان مرگ و میر نسبت به ابتلا، نزولی است، دوران بستری هم به تدریج نزولی شده و فعالیت وزارت بهداشت برای کشف موارد ابتلا بیشتر شده، اما نکته هشدار دهنده این است که مرگ و میر‌ها شامل افرادی شده که بیماری‌های زمینه‌ای مانند قلبی و عروقی و دیابت داشته اند.

روحانی افزود: ۸۸ درصد افرادی که در این کشور به خاطر کرونا فوت کرده اند آن‌هایی بوده اند که یک یا چند بیماری زمینه‌ای داشته اند.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود نیز با گرامیداشت سوم خرداد ۶۱؛ سالروز فتح خرمشهر گفت: سوم خرداد روزی مهم در تاریخ ملی و دفاع مقدس است و در این روز به یک توطئه عظیم استکبار جهانی علیه ملت ایران پایان داده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
قیمت برنج 10 کیلویی هندی در اسفند ماه سال 98 بین 60هزار تا75هزارتومن بود ودر اردیبهشت سال99 برنج 10کیلویی هندی از 150هزارتومان تا170هزار تومان شده
Netherlands
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
یکی بفکر ما خوزستانی ها باشه کلاس دانشگاه زیر استاندارد هست اگه بریم دانشگاه نابود میشیم 100 درصد کرونا تو شاخمون هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
شهید خدمت....
ما کارمندان مرکز بهداشت گیلان مفقوالاثر هستیم و خانواده های ما خجالت میکشن بگن ما کارمندیم....
همه تحصیل کرده دانشگاه های دولتی که با خون دل کنکور سراری قبول شدن و دارن در رشته تخصصی کار می کنن....
هیچگونه مزایایی مانند سایر ادارات ندارند....
اخه 30 هزار تومن اضافه کاره که میدن همکار بهداشتی...
تو یه اداره طرف دو ماه خونه بوده برگشته اداره کمک هزینه کرونا گرفته و ما تعطیلات هم سر کار بودیم و ....
واقعا عدالت تو این مملکت مرده.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
تعجب ميكنم يعني تهران ساعت كاري غير از ايني بوده كه ايشون اعلام كردن . ما بانكيها كه از ٦ بوديم تا ٤
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
بااین حقوق کارمندی فقط دوساعت کار کنم فکر کنم حقوقم حلاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
مگه بیشتر دو ساعت کار میکنین؟
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۸:۵۱ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
وا ما که ساعت کاری امون از 21اردیبهشت همین بود تازه قبلش هم دو روز نمی اومدیم با این حقوق شندرغاز که به کارمندای دولت میدید واقعا زیر خط فقر رفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
حرف هایی که وزارت بهداشت برای بازگشایی دانشگاه ها زده واقعا مسخره است ۳۰ نفر توی کلاس کوچک چه طوری میشه فاصله ۱ تا ۲ رعایت کرد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
باید 30 نفر را داخل یک اتاق بزرگ گذاشت . مشکل حل شد یا نه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
با حذف دورکاری پس ما مادرهای شاغل و دارای بچه زیر ۶ سال بچه هامون و چکار کنیم . کسی رو‌نداریم بچه مونو نگهداری کنه مهد ها هم که تعطیله. لطفا به این ستاد مبارزه با کرونا بگین تکلیف این هم مشخص کنه
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۷:۲۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
این همون ساعتی که میرفتیم هست فرقی نکرده که ,.,..... باشگاه خبرنگاران لطفا تعطیلی پنجشنبه ها رو پیگیری کنید توروخدا به گوش نماینده ها مجلس و رییس جمهور برسونید همه کشورها دو روز تعطیلن و به گردشگری هم کمک میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
ما توی دادگستری همه ماه رمضان ساعت هفت و نیم رفتیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۱۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
توروخدا باشگاه خبرنگاران پیام من رو هم نشر بده هم پیگیری کن. بازگشایی دانشگاه ها باعث افزایش تردد بین استانی(با اتوبوس و قطار) خواهد شد. خوابگاه ها و سلف امکان رعایت حداکثری بهداشت رو ندارند. توی خوابگاه دانشگاه کرمان دانشجوها ناقل بودند(http://www.mefda.ir/news/151333/). ازکجا معلوم بقیه دانشگاه ها اینجوری نباشه؟؟؟.از طرفی شما خودتوون رو بگذارید جای دانشجو، بعد از یک ماه زندگی خوابگاهی توی این شرایط اپیدمی کرونا، حاضرید برگردید به خونه تون؟؟؟ اگه ناقل شده باشید و اون رو به خانواده منتقل کنید چه؟؟؟؟ بیماری رو از اجتماع(محیط دانشگاه) به شهر محل سکونت خودتون منتقل کنید چه؟؟؟. چرا کسی به این مسئله فکر نمیکنه؟؟ باشگاه خبرنگاران خواهش می کنم در این مورد یک مصاحبه ی علمی یک گزارشی، یک پیگیری!!! اگه شما هم بخوای صورت مسئله پاک کنی که دیگه کو رسالت خبرنگاری؟؟؟!!! ؟؟
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
اپیدمی یعنی چه محمد?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
اینهمه ساعت کاری چرا ما الان هم وقت زیاد میاریم سرکار دوم اینکه باحقوقی که میدهید دستمزد چهار ساعت کار درروز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
الان هم ساعات کاری در استان ما همینه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
از اول هم تغییر ساعات کاری در شهرستان ها اشتباه بود و دولت بجز تهران را ایران نمیداند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
عزیز از جلوی آینه کنار برو
تهران از همه جا بدتره
آخرین اخبار