اراک صدرصد زیر چتر کمال صالح می‌رود

پوشش آب سد کمال صالح برای اراک تا پایان سال به صدرصد می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با تکمیل رینگ جنوبی آبرسانی سد کمال صالح به اراک تا پایان سال بهره برداری مردم اراک از طرح آب این سد به صدرصد می‌رسد.

آمره‌ای مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد از مردم شهر اراک از آب شرب سد کمال صالح استفاده می‌کنند که با بهره‌برداری از رینگ‌های شمالی و جنوبی تا پایان سال این رقم به صددرصد می‌رسد.

آمره‌ای افزود: رینگ شمالی تا چند روز دیگر به بهره برداری می‌رسد و رینگ جنوبی تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

او اضافه کرد: برای طرح آبرسانی رینگ شمالی و جنوبی از سد کمال صالح به اراک تا کنون حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیاز است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی بیان کرد: با بهره برداری از طرح آبرسانی رینگ شمالی ۱۰۰ هزار نفر دیگر از بهره برداران اراک از آب شرب سد کمال صالح بهره مند می‌شوند.

او ادامه داد: با بهره برداری از طرح آبرسانی رینگ شمالی مشترکان اراکی استفاده کننده از آب شرب سد کمال صالح از ۶۰ درصد به بیش از ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

آمره‌ای تصریح کرد: طرح رینگ شمالی به طول ۹.۵ کیلومتر حدفاصل کمربندی شمالی از تصفیه خانه تا میدان امام حسین لوله گذاری شده و عملیات اجرایی رینگ جنوبی هم در حال انجام است که طول آن به ۱۵ کیلومتر می‌رسد.

سد کمال صالح در فاصله ۸۰ کیلومتری شهر اراک با ذخیره ۹۵ میلیون متر مکعب آب در حال سرریز است

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.