افزایش تخلفات شکار و صید در استان قزوین

فرمانده یگان حفاظت استان قزوین گفت: در اردیبهشت ماه با وجود بروز بیماری کرونا و تاکیدات فراوان درباره فاصله گذاری اجتماعی تخلفات شکار و صید افزایش داشته است.

طاهری فرمانده یگان حفاظت استان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، گفت: در اردیبهشت ماه با وجود بروز بیماری کرونا و تاکیدات فراوان درباره فاصله گذاری اجتماعی متاسفانه تخلفات شکار و صید نسبت به مدت مشابه پارسال و سال‌های گذشته با افزایش چند برابری روبرو بود که با حضور فعال و مستمر ماموران و هوشیار آن‌ها تعداد زیادی از این افراد دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

طاهری افزود: درماه گذشته ۳۲۰ مورد شکار غیر مجاز پرندگان، ۱۵ مورد شکار غیر مجاز پستانداران، یک فقره شروع به شکار، ۷ مورد نگهداری و خرید و فروش گونه های جانوری  زنده و غیر زنده کشف شده است.

طاهری اظهار داشت: دراین مدت با تلاش‌های گسترده و شبانه روزی محیط بانان حفاظت محیط زیست استان، متخلفان شکار ۷ گونه جانوری قبل ازشروع به شکار شناسایی، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

او با اشاره به سایر اقدامات موثر این یگان برای حفاظت از تنوع زیستی استان گفت: از شکارچیان ۲ سلاح غیر مجاز، یک سلاح مجاز و ۱۲ مورد ادوات و وسایل کشف شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.